Mediafax.biz Exclusiv

Dimensiunea pieţei auto nu este nici pe departe în acord cu nevoile unei pieţe ca cea din România, crede directorul Porsche România

Autor: Bogdan Alecu

25.08.2011, 13:28 208

În 1999, vânzările totalizau 96.275 de maşini, estimările pentru 2011 indicând un nivel de circa 100.000 de autovehicule.

« În viitor numai semnalele pozitive venite din zona economică, precum şi reluarea pe scară mai largă a finanţării pot susţine din nou creşterea volumului de vânzări de maşini noi. Abia spre sfârşitul anului vom fi în măsură să ne pronunţăm asupra perspectivei anului 2012", a adăugat Valmar.

Revenirea volumelor de vânzări spre un nivel cuprins între 8.500 şi 10.000 de unităţi în al doilea trimestru s-a datorat în principal achiziţiilor făcute de persoanele juridice, potrivit declaraţiilor şefului Porsche România, în timp ce persoanele fizice nu au mai deţinut un procent semnificativ din achiziţiile de maşini noi.

Astfel, 2011 va fi cel de-al treilea an consecutiv în care vânzările de maşini au scăzut, micşorându-se cu aproape 70% faţă de nivelul din 2007, anul de "boom" al pieţei locale când s-au vândut 315.000 de maşini. Jucătorii estimau la acel moment să ajungă şi la 500.000 de unităţi în anii care ar fi urmat.

Porsche România, se aşteaptă ca în acest an vânzările de autoturisme să atingă un nivel de 100.000 de unităţi, adică un declin de 6%, după ce APIA estima o creştere de 10% la începutul lui 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO