Mediafax.biz Exclusiv

Enterprise Investors nu exclude investiţii în retail, dar spune că nu a discutat preluarea magazinelor Penny Market

Enterprise Investors nu exclude investiţii în retail, dar spune că nu a discutat preluarea magazinelor Penny Market

Autor: Ioana David

11.07.2011, 18:29 161

Declaraţia lui Nacu are loc după ce în presagermană au apărut informaţii con form cărora grupul Rewe ar putearenunţa la diviziile Penny Market în România şi Bulgaria, iarEnterprise Investors ar putea fi interesat de preluare.

Cu toate acestea, fondul polonez deinvestiţii nu exclude posibilitatea unor achiziţii în retail, acolounde operează deja reţeaua Profi, achiziţionată în noiembrie 2009în urma unei tranzacţii de 66 mil. euro. "Întotdeauna am spus căProfi ar putea achiziţiona alte reţele, în măsura în care suntcomplementare", a spus Nacu.

Cei mai agresivi

Potrivit presei germane, citată de Mediafax,Penny Market trebuie să-şi tempereze strategia din cauza evoluţieislabe din Germania, piaţa de origine, în con diţiile în care pepieţele din România şi Bulgaria perspectiva este pesimistă şi dincauza intrării rivalilor de la Lidl.

Penny Market a avut anul trecut ocifră de afaceri de 384 mil. euro, în creştere cu 4,5% comparativcu nivelul de 368 mil. euro din 2009, şi operează în prezent oreţea de peste 115 magazine.

Cu aceste număr de unităţi, PennyMarket, care a intrat pe pe piaţa ro mânească în 2005, este cea maiextinsă reţea locală de magazine de tip discount.

Segmentul magazinelor de tipdiscount este singurul din retail care acoperă toate judeţele dinRomânia, cu peste 400 de unităţi, dar este şi nişă extrem decompetitivă.

În prezent, grupul german Rewe,operează în România lanţurile de magazine Penny Market, PennyMarket XXL şi Billa.

Nu sunt străini de piaţa deretail

Experienţa Enterprise Investors(EI) din retail datează din 2005 când a achiziţionat reţeaua Artimacontrolată de omul de afaceri Florentin Banu pentru 17 mil. euro,pentru ca în 2007 să marcheze exit-ul prin vânzarea cătreCarrefour. Exit-ul i-a adus fondului un multiplicator de 3 albanilor investiţi. În 2007 Enterprise Investors s-a înţeles cuCarefour pentru 55 mil. euro, sumă în schimbul căreia a cedat cele21 de supermarketuri Artima.

Însă de atunci, peisajul dinretailul românesc s-a schimbat foarte mult, marcat de scădereaputerii de cumpărare, dar şi de intrarea nemţilor de laLidl.

Considerat unul dintre cei maiagresivi discounteri europeni, Lidl creşte presiunea din piaţă încondiţiile în care se aşteaptă să câştige cotă în defavoareacompetitorilor.

Întrebat dacă se simte intrareaLidl, Nacu a răspuns că "ar exagera dacă ar spune că nu sesimte".

"Profi nu este un competitor pentrudiscounteri. Am încercat să ne diferenţiem prin creşterea număruluide produse, prin produse fresh, prin apropierea de zonele foartepopulate", a mai spus Nacu.

Delimitarea Profi desegmentuldiscounterilor este recentă, însă a mai fost explicată şi dealţi reprezentanţi ai companiei.

Profi a obţinut în 2009 afaceride 489 mil. lei (115 mil. euro), în creştere cu peste 20% faţă deanul anterior.Lafinalul lunii iunie, Profi a deschis cel de-al 94-lea magazin dinRomânia la Târgu-Mureş, al doilea magazin Profi din acest oraş. Înprimul semestru Profi a deschis 11 magazine şi până la finalul lui2011 sunt prevăzute cel puţin încă şase, care ar duce reţeaua la100 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO