Mediafax.biz Exclusiv

Furnizorul de servicii IT şi software Stefanini vrea să ajungă la o mie de angajaţi în România

Furnizorul de servicii IT şi software Stefanini vrea să ajungă la o mie de angajaţi în România

Autor: Claudiu Ilioiu

11.03.2012, 18:53 1094

"România este o ţară atractivă, cu oameni bine pregătiţi şi o poziţionare geografică foarte bună. În acest an ne propunem să ajungem la 1.000 de angajaţi în cele două divizii din România.

Industria în sine ne oferă oportunitatea de crea locuri de muncă. Fiind o industrie care se bazează pe personal, generează, la acelaşi capital investit, de 100 până la 200 de ori mai multe locuri de muncă decât industria auto, de exemplu", a declarat directorul general al companiei, Marco Stefanini, într-un interviu acordat Ziarului Financiar.

Stefanini IT a intrat pe piaţa din România prin preluarea la nivel internaţional a companiei americane TechTeam, care avea o subsidiară pe piaţa locală.

În prezent compania deţine două divizii pe plan local - una care oferă servicii de IT outsourcing (ITO) prin fosta TechTeam Global şi respectiv servicii de software prin fosta companie Akela. Printre clienţii Stefanini se numără companii precum Adobe, Metro, Optaros, Lukoil, IBM sau Mobistar.

Compania are două sedii în România, unul în Bucureşti în care lucrează 600 de persoane şi unul în Sibiu unde sunt angajate 200 de persoane. Conform oficialului companiei, în 2011 au fost angajate 250 de persoane în cele două centre, ajungând astfel la 800 de angajaţi pe piaţa locală.

Salariul mediu în cadrul Stefanini TechTeam variază în funcţie de specializare, iar calculul se face la nivelul grupului profesional, nu la nivelul efectivului complet de personal.

"Pe măsură ce angajaţii îşi ating targeturile şi cresc profesional, primesc şi bonusuri şi sau creşteri salariale", a mai precizat Stefanini. "Totodată, oferim angajaţ ilor oportunitatea de a creşte profesional, de a ocupa poziţii mai înalte, ce apar firesc drept urmare a creşterii organice.

Acesta e cel mai mare câştig şi cea mai mare oportunitate pentru angajaţi, iar în sensul acesta vom investi în programe de training şi pregătire a angajaţilor pentru a îi ajuta să aibă succes în poziţii de nivel superior", a mai adăugat şeful Stefanini.

Pentru 2012 compania estimează creşterea operaţiunilor din Europa, inclusiv cele din România, strategia fiind o com binaţie între o creştere organică şi achiziţii. "Luăm în considerare achiziţii pe piaţa din România. Suntem în discuţii pentru o tranzacţie pe piaţa locală", a afirmat Stefanini, fără a oferi mai multe amănunte.

Referitor la situaţia economică si impactul acesteia asupra companiei, directorul companiei Stefanini IT a precizat că partea mai dificilă a trecut, iar în prezent economia se confruntă mai mult cu o criză de încredere.

"Criza este o oportunitate în viziunea noastră. Ce a fost rău a trecut, în prezent suntem undeva la mijloc. Ne confruntăm cu o criză de încredere din cauza căreia oamenii se gândesc de două ori înainte de a da bani pe un produs sau serviciu", a mai spus Stefanini. În 2011 compania a înregistrat la nivelul întregului grup afaceri de 730 de milioane de dolari, iar pentru 2012 estimează venituri de 1,1 mld. dolari.

La nivel global, Stefanini IT are 16 mii de angajaţi şi activează în 28 de ţări din America Latină, America de Nord, Europa, Africa, Asia şi Australia.

Numărul centrelor de suport IT&C a explodat în ultimii ani, câteva mii de români lucrând în această industrie pentru giganţi internaţionali ca Alcatel Lucent, Ericsson, HP, IBM sau Oracle, dar şi pentru firme dezvoltate de antreprenori locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO