Mediafax.biz Exclusiv

Gueudin, Citroen România: Programul de casare este acum în al şaselea an, dar putem vedea că nu mai merge atât de bine

Autor: Bogdan Alecu

08.11.2011, 14:30 112

"Este greu de spus când ar trebui oprit programul de casare din România. Este acum în al şaselea an, dar putem vedea că nu mai merge atât de bine. Pentru noi spre exemplu vânzările prin programul «Rabla» nu sunt prea mari. Principalii câştigători ai programului sunt Dacia, Chevrolet şi Opel", a menţionat Gueudin.

Potrivit şefului Citroen, cu toate că Dacia are o cotă mai mică din program anul acesta, este în continuare principalul câştigător.

"Programul este dedicat celor care nu au prea mulţi bani şi care acum au şi mai puţini bani", spune Gueudin.

În opinia lui, "bătălia preţurilor" continuă în piaţă, avantaj în această luptă având cei care produc maşini şi pe pieţe mai ieftine, precum Turcia.

"Astăzi există în continuare o bătălie a preţurilor, cu discounturi. Şi noi suntem în această piaţă, dar există un anumit nivel sub care nu putem ajunge deoarece maşinile noastre sunt fabricate în Europa de Vest. Spre comparaţie, Renault fabrică maşini şi în Turcia", explică Gueudin.

În plus, Citroen nu vrea să facă maşini low-cost, subliniază managerul din România.

Potrivit statisticilor APIA, în primele nouă luni ale acestui an vânzările de autoturisme au înregistrat o scădere de 11% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 69.200 de maşini.

În acelaşi timp, numai una din trei maşini vândute pe piaţa locală în acest an a fost achiziţionată în cadrul programului de reînnoire a parcului autom, cu o lună înaintea încheierii acestuia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO