Mediafax.biz Exclusiv

Hagenburger, Mercedes-Benz: Majoritatea dealerilor auto au probleme cu asigurătorii care reorientează clienţii către service-uri ieftine, în locul celor oficiale

Autor: Bogdan Alecu

20.02.2012, 14:00 287

"Majoritatea dealerilor şi importatorilor auto se confruntă în prezent cu o problemă legată deasigurătorii care "reorientează" clienţii nu către centrele oficiale, ci către unele care oferă cel mai mic preţ, lucru care înseamnă de cele mai multe ori şi utilizarea unor componente neoriginale pentru repararea automobilelor", susţine el.

Potrivit luiHagenburger, tendinţa este vizibilă la toate mărcile, dar mai ales la cele premium.

"Ce trebuie să facem - în primul rând informăm clientul, după care încheiem contracte cu asigurătorii la nivelul reţelei.În plus, o soluţie o reprezintă şi asigurarea Mercedes-Benz.Ideea este de a oferi mai multe pachete standard de la noi şi care pot veni de la diferiţi furnizori. O parte a pachetului va veni de la noi, iar asigurarea efectivă va veni de la companie de asigurări.", a mai spusHagenburger.

Potrivit oficialilor Mercedes-Benz într-o perioadă normală din businessul unui dealer 75% reprezintă activitatea de vânzare şi 25% din service, iar în termen de profitabilitate este exact invers. În prezent aproximativ 60% din cifra de afaceri vine din vânzarea de maşini noi, iar restul de 40% din service.

La nivelul anului trecut vânzările Mercedes-Benz de autoturisme au revenit pe creştere, punctând un avans de aproape 30% conform estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la peste 1.500 de maşini.

Spre comparaţie, în 2008, ultimul an de dinainte de criză cu creştere pentru marca germană, vân zările de apropiau de 3.000 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO