Mediafax.biz Exclusiv

Hugo Boss se pregăteşte să cucerească piaţa de lux din provincie

Hugo Boss se pregăteşte să cucerească piaţa de lux din provincie

Autor: Rosca Cristina

10.12.2010, 14:49 38

În urmă cu un an, AdrianMatei (22 de ani) şi Andrei Alecu (24 de ani) reaşezaseră pe piaţadin România brandul Hugo Boss şi anunţau că se aşteaptă ca anulacesta magazinele de pe Calea Victoriei şi Constanţa să aibăvenituri de 1,3 milioane de euro.

"Anul trecut, cam tot pevremea asta, spuneam la ce mă aştept, şi estimările mele s-auadeverit. Pentru 2011 vorbeam atunci de afaceri de 4 milioane deeuro. Acum, în condiţiile crizei financiare, zic 3,5 milioane deeuro", spune Adrian Matei.

Tot acum, Matei vorbeştedespre posibilitatea deschiderii unui al treilea magazin Hugo Boss,de data aceasta în Iaşi, în centrul comercial Palas - dezvoltat deomul de afaceri Iulian Dascălu, care mai deţine centrele comercialeIulius Mall din Suceava, Iaşi, Cluj şi Timişoara. Adrian Mateispune că un nou magazin al brandului german de lux s-ar puteadeschide la sfârşitul lui 2011, când va fi gata centrul comercial.Iniţial, lansarea proiectului Palas era anunţată pentru 2010. Acum,data de finalizare s-a decalat pentru septembrie 2011.

"Spaţiul închiriat de noi încadrul Palas este de 213 metri pătraţi.Show-room-ul, deşi nu esteîncă gata, va avea circa 180 de metri pătraţi", detaliază AdrianMatei.

Pe 2 decembrie, magazinulHugo Boss de pe Calea Victoriei a împlinit un an de la reintrareape piaţă. Noul magazin a fost adus de această dată de un altfrancizor, Future Fashion International (înfiinţat de Adrian Mateişi Andrei Alecu), care a primit franciza pentru zece ani. Francizaanterioară a Hugo Boss în România fusese luată de Papilon BeautyFashion, o companie controlată de unul dintre investitorii aflaţiîn spatele celei mai mari firme de distribuţie de pe piaţă,Interbrands. La începutul lui 2009, primul Hugo Boss îşi închideaporţile, după circa şase ani de activitate, din lipsă de bani şipentru că pierderile magazinului nu mai puteau fi acoperite. Crizanici nu se instalase bine la noi, în toamna lui 2008, şi dejavânzările scăzuseră cu 40-50%.

Future Fashion a avut o altăstrategie: a intrat întâi pe piaţa din Constanţa, unde a testatapele, şi abia apoi a venit în capitală. La Constanţa, magazinulcare în martie împlineşte doi ani are o evoluţie bună, spune AdrianMatei: "Ca vânzări însă, este mai slab însă comparativ cu cel dinBucureşti". Future Fashion International, firmă deţinută în modegal de Andrei Alecu şi Adrian Matei, a investit 2,2 milioane deeuro în cele două magazine pentru amenajare şi stocuri.

La circa jumătate de an dupămagazinul din Constanţa se deschidea şi cel din capitală, pentru că"piaţa avea nevoie de un magazin Hugo Boss".

Acum, înBucureşti nu mai este loc pentru încă unul, cred cei doiinvestitori.Cele două etaje şi cei 350de metri pătraţi nu sunt însă nici ei suficienţi. De aceeamagazinul de pe Calea Victoriei ar putea fi extins cu alţi 150 demetri pătraţi, pentru că "spaţiu există".

În momentul în care cei dela Future Fashion au primit franciza Hugo Boss, au fostcondiţionaţi ca spaţiul în care va fi amplasat magazinul să aibă500 de metri pătraţi. Amenajaţi au fost însă doar 350 - 250 demetri pătraţi la parter şi 100 la etaj. Parterul este destinatbărbaţilor şi etajul femeilor. Astfel, 60% dintre articole seadresează sexului puternic şi doar 40% sexului frumos, o situaţiediferită faţă de ce ne-am obişnuit, femeile fiind mereuprivilegiate în ceea ce priveşte suprafeţele dinmagazine.

Adrian Matei explică însă căbrandul german este cel care a dat trendul încă de la el de acasă,Hugo Boss fiind cunoscut mai degrabă pentru hainele pentru bărbaţi,în special costume, decât cele pentru femei. Odată cu extindereamagazinului, raportul femei-bărbaţi s-ar putea modifica. Balanţa vaînclina însă tot în favoarea bărbaţilor, iar 70% din suprafaţamagazinului le va fi destinată. Balanţa înclină astfel şi pentru căcei mai mulţi clienţi ai Hugo Boss sunt bărbaţii, bancheri saudirectori de multinaţionale, cu vârste de peste 25 de ani şi cusalarii de peste 2.000 de euro.

Deşi nu ştie să spună cuexactitate numărul de produse din magazinele Hugo Boss, AdrianMatei spune că, în fiecare sezon, în cele două magazine sunt aduse10.000 de produse, un model având în spate în medie zece produse(mărimi, culori diferite). n magazine, odată la fiecare treisăptămâni, sunt schimbate produsele expuse.

Investiţia necesară într-unstoc variază în funcţie de sezon.

"Iarna,produsele pentru cele două magazine ne costă circa 500.000 deeuro.Vara, suma scade la circa450.000 de euro", explică Adrian Matei.

Hugo Boss este în prezentsingura afacere a celor doi tineri oameni de afaceri şi, deşi nudezvăluie planurile privind noi businessuri, Adrian Matei spune căvor rămâne la modă, cel puţin pentru moment.

Dacă ar fi să aducă un noubrand şi să deschidă un nou magazin, cei doi parteneri ar opta totpentru Bucureşti şi tot pentru Calea Victoriei. Pentru moment,Calea Victoriei este singura arteră de shopping din România, "însăpeste cinci ani nu va mai fi", cred cei doi acţionari.

Adrian Matei spune căurmătoarea arteră va fi stabilită de cel care va fi pionier: "DacăHugo Boss deschide pe o altă stradă, vor fi şi alţii care ne vorurma. Mai mult, aşa se naşte o nouă arteră comercială".

Cei doi sunt optimişti şiîncrezători, deşi sunt la prima lor afacere. Am putea spune însă căbusinessul este în ADN-ul lor. Andrei Alecu este fiul lui MarianAlecu, cel care timp de 16 ani a condus unul dintre cele maiimportante lanţuri de restaurante din România. Adrian Matei estefiul lui Ion Matei, cel care deţine Lerida International,importatorul Bacardi şi Martini, unul dintre primii cinci jucătoride pe piaţa importului de băuturi alcoolice. Andrei Alecu şi AdrianMatei au avut ideea, suportul familiei, dar au fost şi curajoşi,dat fiind că au decis să rişte şi să deschidă magazinele în plinăcriză financiară. 2009 a fost un an agitat pentru piaţa de lux, cumulte închideri de magazine. La început a fost Escada. Apoi auurmat La Perla, Versace Jeans Couture şi Hugo Boss. Anul acesta auurmat Alb şi Negru şi Mariela Burani. 2011 se profilează însă un anmai bun, după ce magazinele Armani, Moschino, Gucci şi un nou HugoBoss s-au deschis sau urmează să se deschidă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO