Mediafax.biz Exclusiv

Lidl va deschide primul magazin din România în zona Barajul Dunării din cartierul bucureştean Titan

10.12.2010, 15:15 88

"Primul magazin Lidl din Bucureşti şi din România va ficonstruit în zona Barajul Dunării din Titan. Investiţia se ridicăla 4,5 milioane euro plus preţul terenului de 2 milioane. Terenul,cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, a fost cumpărat de la opersoană fizică", a spus Dumitraşcu.

El a mai spus că reprezentanţii Lidl au intenţionat să seretragă din România, după ce în momentul în care a începutconstrucţia, în luna octombrie, mai multe ONG-uri au protestat faţăde începerea lucrărilor.

"Din momentul în care s-a săpat prima cupă de excacvator acolo,a fost un scandal monstruos, cu oameni care au spus că e terenullor. Am vorbit atunci cu cei de la Lidl, ei au fost absolut şocaţide ceea ce se întâmplă, s-a spus că se distruge parcul LiviuRebreanu, care nu exista. Că se măcelăreşte un cartier... Acolo eraun teren viran, de unde acum un an şi jumătate am evacuat cupoliţia şi jandarmeria o şatră întreagă de cetăţeni care locuiauprin diverse cocioabe. Nu era niciun parc", a adăugatarhitectul.

Potrivit lui Dumitraşcu, cei care au declanşat discuţiile carei-au "şocat" pe cei de la Lidl au fost reprezentanţii unorONG-uri.

"Cei de la Lidl au venit la mine în birou şi mi-au spus că eraupe punctul de a renunţa la această investiţie, care era ţi primadin Bucureşti. Şi, evident, dacă nu îţi reuşeşte prima investiţie,greu le mai poţi dezvolta pe următoarele", a afirmat arhitectul şefal Sectorului 3.

Potrivit unor surse din piaţa de retail, Lidl va deschide anulviitor cel puţin 10 magazine în Bucureşti. De asemenea, retailerulva urma să inaugureze, tot în 2011, magazine la Piatra Neamţ,Piteşti, Ploieşti, Turda, Timişoara, Sibiu şi Braşov.

Lidl, prezent în România prin mărcile Plus şi Kaufland, aanunţat recent că este în căutare de terenuri cu suprafeţe cuprinseîntre 4.000 şi 8.000 de metri pătraţi, pe care să le cumpere pentrua construi magazine sub brandul Lidl, luând totodată în calcul şiposibilitatea închirierii unor spaţii comerciale.

"Ne vom concentra în continuare eforturile asupra achiziţionăriide locaţii atractive pentru clienţii noştri şi care să corespundătotodată standardelor companiei. Suntem interesaţi deachiziţionarea de terenuri libere sau construite, cu suprafeţecuprinse între 4.000 şi 8.000 de metri pătraţi, cu deschidere şivizibilitate din artere de circulaţie bine frecventate şi cuposibilităţi bune de acces. De asemenea, luăm în calcul şiposibilitatea închirierii de spaţii comerciale cu suprafeţe depeste 800 metri pătraţi", a comunicat Lidl România la sfârşitullunii noiembrie, la solicitarea MEDIAFAX.

Pentru extinderea pe piaţa locală compania este interesată înspecial de amplasamente în oraşe cu peste 30.000 de locuitori.

Lidl a cumpărat deja mai multe terenuri pentru deschiderea demagazine. Printre acestea se numără două terenuri în sectorul 5 dinBucureşti, cu o suprafaţă totală de peste 11.000 de metri pătraţi,cumpărate cu 3,2 milioane de euro de la îmbuteliatorul Pepsi.

Lidl a preluat în acest an, de la grupul Tengelmann, reţelele demagazine de discount Plus din România şi Bulgaria, formate din 96de magazine, respectiv 23.

Parte a grupului Lidl & Schwartz, Lidl operează în Româniaşi reţeaua de hipermarketuri de discount Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels