Mediafax.biz Exclusiv

Lucrurile se schimbă şi probabil că marketing ca în anii ‘80 nu se mai poate face, crede şeful Strauss România

15.11.2011, 15:14 127

"Lucrurile se schimbă, e adevărat şi probabil că marketing ca în anii '80 nu se mai poate face. În multe companii încă mai există aşa ceva pentru că se lucrează după experienţe trecute", spune el.

În opinia directorului Strauss, există în România o mare neînţelegere a consumatorilor, mai ales în momentele de criză.

"Consumatorul de crizăeste foarte schimbat, pentru că are mai puţini bani, gândeşte decizia de cumpărare pentru produse unde înainte nici nu se uita şi cumpăra pentru că-i permitea buzunarul", explică Meleşteu.

El subliniază că în acest moment decizia de cumpărare este foarte mult afectată de partea financiară.

"Există o presiune absolut colosală pe promoţii. Uitaţi-vă la toate campaniile de comunicare din retail: nu vorbesc decăt despre promoţii", adaugă şeful Strauss.

În acest condiţii, forţa retailerului este foarte mare şi împinge chiar şi cele mai mare companii din lume să dea oferte.

Pentru brand, pare un pic nesănătos, dar forţa retailerului nu poate fi ignorată.

"Ei ştiu că această poziţionare prin preţ le aduce trafic în magazin. Asta duce la o explozie a promoţiilor, mai ales în timp de criză, iar cine este suficient de naiv să creadă că poate să nu intre în acest cerc, o să piardă enorm", consideră Meleşteu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO