Mediafax.biz Exclusiv

Lundbeck România estimează vânzări în creştere cu 15-17%, de la circa 17 milioane euro în 2010

Autor: Alice Gheorghe

11.02.2011, 15:39 80

"Estimăm o creştere a vânzărilor de 15-17%, în măsura în caredeciziile luate de autorităţile din sistemul sanitar nu vor reduceşi mai mult sprijinul public şi nu vor implica noi extinderi aletermenelor de plată. Vom susţine evoluţia prin activităţilespecifice de informare ştiinţifică şi promoţională a corpuluimedical de specialitate, combinate cu un dialog continuu cufactorii de decizie din sistemul sanitar, pentru a facilita accesulpacienţilor la aceste medicamente", a explicat Mârzan pentruMEDIAFAX.

El a arătat că vânzările companiei au crescut în 2010 cu 35%, dela 12,5 milioane de euro în anul anterior.

"Ca şi evoluţie am urmat trendul segmentului de piaţă almedicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală. Daraceastă creştere s-a datorat în cea mai mare parte acorduluiobţinut din partea companiei-mamă de a extinde termenele de platăcătre distribuitori şi implicit de a mări creditarea acordată înpiaţa", a mai spus Mârzan.

Potrivit acestuia, evoluţia pozitivă din 2010 a fostînregistrată pe fondul creşterii vânzărilor la trei produse dinportofoliul companiei utilizate pentru tratarea Alzheimerului(Ebixa), depresiei şi anxietăţii (Cipralex) şi a bolii Parkinson(Azilect).

Cu toate acestea, reprezentantul Lundbeck a precizat căîncasările efective ale companiei au scăzut anul trecut, din cauzatermenelor lungi de plată a facturilor pentru medicamente, caredepăşesc 250-300 de zile.

Lundbeck va lansa anul acesta în România un produs pentrutratamentul insomniei la persoanele de peste 55 de ani, Circadin(melatonina), care va fi disponibil în farmacii din luna februarie,şi un medicament pentru tratarea episoadelor acute maniacale dincadrul tulburărilor bipolare, Sycrest (asenapina). Cel de-al doileaprodus va fi introdus iniţial pentru utilizarea intraspitalicească,din a doua jumătate anului.

Legat de piaţa de medicamente, reprezentantul Lundbeck seaşteaptă la un avans al segmentului de generice în acest an.

"Foarte probabil va creşte ponderea produselor generice, oevoluţie de altfel naturală în acest domeniu. Din păcate nu seîntrevede, cel puţin pe termen scurt, o ameliorare semnificativă adisciplinei financiare în acest sector şi există şi riscul să neconfruntăm cu noi măsuri puţin transparente de control alutilizării medicamentelor inovative", a menţionat directorulgeneral al Lundbeck România.

În 2010, piaţa de medicamente generice s-a ridicat laaproximativ 2,2 miliarde de lei, reprezentând circa 25% din piaţade medicamente, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor deMedicamente Generice din România (APMGR).

Echipa Lundbeck România este formată din 21 de persoane, iarcompania vrea să mai angajeze două persoane anul acesta pentrudepartamentul de marketing.

Grupul danez este prezent pe piaţa din România de zece ani, iarîn 2003 şi-a deschis reprezentanţă. Lundbeck are reprezentanţe înpeste 50 de ţări şi peste 5.000 de angajaţi. Compania activează pesegmentul destinat tratării afecţiunilor sistemului nervos-central,inclusiv depresia, schizofrenia, Alzheimer şi Parkinson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO