Mediafax.biz Exclusiv

Marea deosebire dintre capitalul local şi cel străin este felul cum se comportă într-o situaţie de criză, spune proprietarul Mobexpert

Autor: Razvan Muresan

30.01.2012, 14:30 97

Åžucu este proprietarul uneia dintre cele mai mari afaceri dezvoltate de un antreprenor local.

Retailerul de mobilă nu a închis niciun magazin în ultimii trei ani, deşi piaţa a scăzut dramatic, cu două cifre, în perioada recesiunii şi niciuna dintre cele nouă fabrici din România, aşa cum s-a întâmplat în cazul unor companii multinaţionale prezente pe piaţa locală.

"Ne-am concentrat pe nişele de creştere, în loc să fim obsedaţi de reduceri de costuri: am investit în cercetare, dezvoltare şi colecţii noi bugete duble faţă de perioada anterioară", explică omul de afaceri.

Investitorul român, spune Şucu, nu închide afacerea sau fabrica din România şi nu se mută în altă ţară atunci când strategia globală, oportunitatea sau costurile se schimbă. "Pentru un investitor român, toată afacerea este construită în jurul clientului şi consumatorului de aici, ţine cont de preferinţele, nevoile şi stilul său de viaţă".

Potrivit unor studii ale PwC, pentru a reuşi să supravieţuiască şi să crească, companiile româneşti trebuie să îşi definească foarte bine priorităţile strategice, să identifice nişe de produs şi de piaţă şi să creeze avantaje competitive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO