Mediafax.biz Exclusiv

Marketing agresiv şi exporturi, reţeta de creştere pe piaţa vinului

Marketing agresiv şi exporturi, reţeta de creştere pe piaţa vinului

Autor: Ioana David

13.03.2011, 19:01 43

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceride 25 mil. euro, nivel similar cu cel din 2009. Pentru 2011,Cotnari şi-a bugetat un plus de 10% la vânzările interne şi depeste 50% la export.

Vin vremuri mai bune

"Ne apropiem de începerea exporturilor înRusia. În maximum o lună cred că vom începe livrările. Mai avemcontacte cu piaţa Chinei, Coreea, Ecuador, ţări pe care nu le-amluat în serios, dar pe care, dacă le analizăm, vedem că au unpotenţial extraordinar", a mai spus CătălinGrecu.

El a fost prezent în week-end la Târgul deVinuri Goodwine, acolo unde Cotnari a lansat Feteasca Albă demisecşi o gamă dedicată minibarurilor de hotel. În total, cei peste 20de producători prezenţi au lansat 50 de produse noi. Târgul a fostorganizat de compania Proactive Business Communication, deţinută deIva Andrei Nicolae. Compania a avut în 2009 o cifră de afaceri de150.000 de euro, potrivit datelor RegistruluiComerţului.

Domeniile Ostrov, spre exemplu, a adus cincisortimente, pe care mizează pentru dublarea cotei depiaţă.

"Ne propunem ca în doi ani să intrăm întreprimii zece jucători pe piaţa vinului", a spus Adrian Treeroiu,director comercial al Domeniile Ostrov. Compania Ostrovit, careproduce vinurile Domeniile Ostrov, a înregistrat vânzări de 10 mil.lei (2,4 mil. euro) pe segmentul vinurilor în 2010, al doilea an deprezenţă pe această piaţă. Compania şi-a propus să intre şi laexporturi. "În 2010 producătorii sau confruntat cu scăderi aleputerii de cumpărare, iar pentru cei care au intrat a fost un angreu", a mai spus Treeroiu.

Dacă firmele mari se uită la creşteri alevânzărilor, companiile de talie mică şi medie sunt mai degrabăprecaute. S.E.R.V.E. (Societatea Euro Română de Vinuri de Excepţie)preconizează menţinerea vânzărilor anul acesta la nivelul de 3 mil.euro.

Firma este prezentă atât pe piaţa internă, înprincipal prin brandurile Vinul Cavalerului şi Terra Romana, 80%din vânzări interne derulându- se în HoReCa (hoteluri şirestaurante), dar şi la export. Exporturile reprezintă 30% dintotal vânzări.

"Deocamdată nu vrem să atragem un investitor",a spus Mihaela Tyrel de Poix, CEO al companiei şi unul dintreacţionari. Familia Tyrel de Poix controlează acum afacerea cuvinuri S.E.R.V.E., după ce fondatorul, contele Guy Tyrel de Poix, aîncetat din viaţă la începutul acestui an.

O altă companie care a lansat mai multeproduse la târgul recent de vinuri este Cramele Rotenberg. Firma avândut anul trecut 38.000 de sticle şi are o suprafaţă de 20 dehectare de viţă de vie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO