Mediafax.biz Exclusiv

Metro a făcut afaceri de 2 mld. euro anul trecut pe piaţa locală

Metro a făcut afaceri de 2 mld. euro anul trecut pe piaţa locală

Autor: Cristina Rosca

11.01.2011, 18:44 16

România a fost astfel singura piaţă dinregiune unde Metro Group a deschis magazine în 2010, în timp ce înPolonia şi Bulgaria numărul a rămas constant, iar în Ungariacompania germană a închis un magazin Real, potrivit datelor dinraportul anual al grupului german. În România, deşi consumul deproduse alimentare şi non-alimentare a scăzut cu 6% în primele zeceluni, Metro Group a deschis două magazine Metro de tipcash&carry şi un hipermarket real,- Hypermarket. Pe segmentulcash&carry, Selgros, al doilea jucător, a oprit procesul deextindere. Singurele magazine de tip cash&carry deschise peplan local anul trecut au fost cele din Brăila şi Bucureşti(Policolor) ale Metro.

Grupul german, care a publicat ierirezultatele financiare pe 2010, anunţă că situaţia macroeconomicădin România a afectat vânzările real,- Hypermarket, care au scăzutîn ultimul trimestru al anului trecut. În ceea ce priveştevânzările Metro Cash&Carry România, acestea au fost mai slabedecât în Europa de Est în ansamblu.

Afacerile grupului german Metro în România aurămas la circa 2 mld. euro în 2010, potrivit calculelor ZF, care aula bază rezultatele anuale anunţate ieri decompanie.

În2009, Metro Group, prezent în România prin Metro Cash & Carryşi real,- Hypermarket, a obţinut afaceri de 2,12 mld. euro şi afost cel mai mare jucător din comerţulautohton.

În acelaşi an, divizia cash & carry a avutafaceri de 1,36 mld.euro, adică o contribuţ ie de 4,44% dinvânzările totale ale companiei. În condi ţiile în care ponderearămâne similară şi în 2010, la afaceri totale de 311 mld. euro,afacerile Metro Cash & Carry România se situează între 1,2 şi1,3 mld.euro, potrivit calculelor ZF.

Potrivit comunicatului de presă al grupului,în ceea ce priveşte rezultatele Metro Cash & Carry, Româniaeste pusă pe aceeaşi poziţie cu Grecia, una dintre verigile slabeale Europei, care în 2010 a fost nevoită să primească ajutorfinanciar pentru a nu intra în incapacitate deplată.

Au mers bine în Europa de Est, mai slab înRomânia

"În Europa de Est trendul pozitiv alvânzărilor din primele nouă luni ale lui 2010 s-a menţinut şi întrimestrul patru. Totuşi, evoluţia vânzărilor din România şi Greciaa fost în mod evident mai slabă, în timp ce Rusia, Turcia şiUcraina au consemnat creşteri semnificative în ceea ce priveştevânzările", spune raportul oficial al grupuluigerman.

Reprezentanţii Metro Cash & Carry Românianu au oferit detalii suplimentare şi nu au dorit să comenteze pebaza rezultatelor anunţate de companiamamă.

În ceea ce priveşte rezultatele real,-Hypermarket, potrivit comunicatului Metro Group, "climatulmacroeconomic dificil din România a favorizat o continuare adeclinului vânzărilor în trimestrul al patrulea". La nivel regionalînsă, vânzările companiei au crescut cu peste 10%. Ritmul decreştere din ultimele trei luni ale lui 2010 a fost însă mai slabdecât în primele trei trimestre.

În 2009 vânzările Real în România s-au ridicatla 762 mil.euro, respectiv 6,74% din totalul vânzărilor companieila nivel mondial. Dacă ponderea scade uşor sau rămâne constantă,rezultatele Real în 2010 se situează între 690 şi 775 mil. euro,potrivit estimărilor ZF.

Reprezentanţii real,- Hypermarket nu aucomentat informaţiile până la închidereaediţiei.

Astfel, afacerile Metro Group în România peanul trecut se ridică la 1,9 - 2,15 mld.

euro, potrivit calculelor ZF În pofidacondiţiilor macroeconomice dificile grupul german şi-a continuatextinderea pe piaţa locală, deschizând anul trecut două magazineMetro Cash & Carry (Bucureşti - Policolor şi Brăila) şi unmagazin Real (Bucureş ti). Mai mult, tot în 2010 au fost deschiseşi patru magazine Metro Punct, un alt format de magazine, de maimici dimensiuni, între 1.000 şi 3.000 de metripătraţi.

Niciun magazin nou în Bulgaria, Polonia şiUngaria

România a fost singura ţară din regiune undecompania a continuat să se extindă.

Astfel, în niciuna dintre ţărilevecine, Polonia, Bulgaria sau Ungaria nu au fost deschisemagazine.

Decizia Metro Group de a se extinde vine încontextul în care economia a continuat să se contracte în 2010. Oevoluţie similară a avut şi consumul, care a scăzut în primele zeceluni cu 6%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţăMEMRB.

Grupul Metro a intrat pe piaţa locală în 1996,când a deschis primul magazin Metro Cash & Carry, fiind primuljucător din retailul modern din România. La trei ani distanţă avenit Billa, pe segmentul supermarketurilor, şi în 2001 Carrefour adeschis primul hipermarket din România. În prezent, retailul moderndin România este estimat la 7-9 mld.euro, potrivit calculelorZF.

În 2010 Metro Group a avut vânzări de 67,3mld. euro, în creştere cu 2,6% faţă de2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels