Mediafax.biz Exclusiv

Miza parteneriatului Angst – Carrefour: Vânzări mai mari pentru Angst şi testarea pieţei pe un format mai mic pentru Carrefour

Miza parteneriatului Angst – Carrefour: Vânzări mai mari pentru Angst şi testarea pieţei pe un format mai mic pentru Carrefour

Autor: Cristina Rosca

20.09.2011, 19:17 217

"Carrefour încearcă să testeze piaţa cu un format mai mic de magazin, pe segmentul hard-discount, şi este posibil să folosească magazinele Angst, care au o poziţie foarte bună în Bucureşti în acest scop", spun sursele citate.

La începutul acestui an francezii au anunţat intenţia de a lansa pe piaţă un nou format de magazin, fără a preciza însă tipul acestuia sau momentul când se va lansa. Potrivit raportului financiar pe 2010 al retailerului francez, Carrefour deţine la nivel internaţional pe lângă hipermarketuri şi supermarketuri - formate cu care este prezent pe piaţa locală - şi magazine de proximitate, magazine de tip hard discount şi cafenele.

Magazinele Angst se încadrează în categoria magazinelor de proximitate sau a supermarketurilor, având suprafeţe de la 150 la 1.000 de metri pătraţi. În cadrul magazinelor se vând în principal mezeluri Angst, dar şi alte produse, atât din aceeaşi categorie (mezeluri), cât şi din alte categorii (dulciuri, panificaţie etc.).

În ceea ce priveşte parteneriatul dintre Angst, companie controlată de omul de afaceri român Sorin Minea, şi Carrefour, nu se ştie natura parteneriatului, singurele informaţii disponibile sunt acelea că magazinele Angst vor purta şi numele Carrefour Market.Reprezentanţii celor două companii nu au dorit să ofere detalii. Sorin Minea a spus doar că nu vinde compania Angst, iar brandul nu va dispărea. El a recunoscut că va exista o colaborare între compania sa şi o alta, însă nu a oferit numele partenerului şi nici natura parteneriatului.

Un acord de această natură între gigantul francez Carrefour şi compania Angst, controlată de un antreprenor local, ar fi o primă mutare de acest gen şi totodată un pas important pentru comerţul local. Compania Angst are ca principală activitate producţia de mezeluri.

Avantajele noului model de business

"Parteneriatul dintre cele două companii este un semn de maturizare a pieţei de comerţ din România şi o iniţiativă care are potenţialul de a genera sinergii pentru ambele companii: Angst ar putea beneficia de experienţa unui retailer internaţional de anvergură, cu tot ceea ce înseamnă acest lucru - category management, design in-store, politica de promovare -, în timp ce Carrefour ar putea beneficia de o reţea adiţională de magazine cu investiţii mai reduse decât dacă le-ar fi dezvoltat de la zero", spune Adrian Comăneci, senior project manager în cadrul companiei de constultanţă şi research Contrast Management Consulting & Training România.

El mai adaugă că acesta este un pas foarte interesant, care poate deschide un nou model de dezvoltare pentru piaţa de retail din România.

Parteneriate posibile

Un contract în franciză este puţin probabil între cele două companii, în condiţiile în care magazinele Angst vor păstra şi sigla proprie şi pe cea a Carrefour. "Într-un contract de franciză este posibil ca francizorul - Carrefour - să permită francizatului - Angst - să utilizeze sigla, identitatea de corporaţie Carrefour, tehnicile de vânzare şi produsele francezilor în cadrul magazinelor Angst. Aceasta este o franciză în adevăratul sens al cuvântului", spune Eugen Driga, director de program în cadrul IMO Franchinsing Group, companie cu experienţă în domeniul francizelor.

El mai adaugă însă că există posibilitatea - hibridă - ca un magazin Angst să păstreze o zonă din magazin cu identitatea proprie şi produse Angst, iar o parte din magazin cu identitatea şi produsele Carrefour.

Reţeaua Angst deţine 26 de magazine pe piaţa locală, toate în Capitală. Lanţul de supermarketuri Carrefour Market deţine 38 de unităţi la nivel naţional, dintre care şapte în Capitală.

Supermarketurile Carrefour au avut anul trecut vânzări de 408 mil. lei (97 mil. euro), în creştere de la 354 mil. lei (84 mil. euro).Compania Angst a terminat anul trecut cu afaceri de 185 mil. lei (44 mil. euro), în scădere de la 192 mil. euro (45 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO