Mediafax.biz Exclusiv

Murfatlar face în decembrie 20% din vânzările anuale

Murfatlar face în decembrie 20% din vânzările anuale

Autor: Ioana David

13.12.2011, 19:05 145

"Per total vânzările sunt similare cu aceeaşi perioadă a anului trecut (până acum - n. red.). Urmează o perioadă de vârf de consum şi sperăm ca 2011 (în perioada Sărbătorilor - n. red.) să aducă un plus de 10% faţă de 2010", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar. El a precizat că săptămâna premergătoare Crăciunului vine cu cel mai mare consum.

Dacă anul trecut a avut o cifră de afaceri de 119,1 milioane de lei (28 milioane de euro), în 2011 compania şi-a bugetat o cifră de afaceri de 185 milioane de lei (44 milioane de euro), din care 45 milioane de lei (10,7 milioane de euro) vor proveni din vânzările magazinelor Crama Murfatlar.

Magazinele reprezintă cel mai nou proiect al Murfatlar, demarat în toamna anului trecut. Potrivit unor informaţii din luna octombrie, compania ajunsese la aproape 100 de magazine la un an de la deschiderea primelor unităţi, cele mai multe fiind în Bucureşti, 28.

Magazinele sunt dezvoltate sub forma unor parteneriate cu investitori locali, un fel de franciză, în care Murfatlar vine cu brandul, know-how-ul, produsele, investiţia de marketing, politica comercială, iar partenerul cu spaţiul, care poate să fie închiriat sau în proprietate, şi amenajarea.

"Anul trecut se vorbea despre ieşirea din criză, acum se vorbeşte despre un nou declin. Acest lucru afectează consumul chiar dacă omul are aceeaşi sumă de bani în buzunar", a mai spus Negrescu.

Pentru toţi producătorii de vin, această perioadă este una foarte bună. Jidvei, un alt jucător important pe piaţa vinului, cu o cifră de afaceri de 18 mil. euro anul trecut, spunea recent că vânzările din perioada Sărbătorilor generează 13% din rulajul anual, iar la acest sfârşit de an se aşteaptă la rezultate mai bune comparativ cu cele din 2010.

Piaţa vinului se ridică la 350 milioane de euro, iar primele 20 de companii din domeniul producţiei au raportat anul trecut afaceri de peste 177 milioane de euro, comparativ cu aproximativ 190 milioane de euro în 2009.

Cei mai mari producători sunt Murfatlar, Cotnari, Jidvei, Vincon, Recaş, Halewood, Tohani şi alţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO