Mediafax.biz Exclusiv

Noul şef al L’Oreal: Voi descoperi mai multe despre consumatori după ce voi face vizite la domiciliu

Noul şef al L’Oreal: Voi descoperi mai multe despre consumatori după ce voi face vizite la domiciliu

Evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului ale L'Oreal România

Autor: Cristina Rosca

12.02.2012, 19:06 255

"Modelul nostru de business porneşte de la premisa că trebuie să creştem. Mai mult, avem ce ne trebuie ca să creştem în următorii ani", spune francezul care îl va înlocui pe Richard Matalon (tot francez) la conducerea L'Oreal România. El mai spune că principalii piloni de creştere vor fi produsele de machiaj, de colorare a părului şi de îngrijire a părului, fără a oferi însă cifre precum rata de creştere estimată pentru 2012.

Totuşi, Antoine, care vine după o perioadă de circa un deceniu în care a lucrat în America Latină, afirmă că nu există niciun segment al businessului L'Oreal vulnerabil în faţa situaţiei economice dificile.

Pe piaţa locală businessul L'Oreal este împărţit în patru divizii - mass-market (cu brandurile L'Oreal, Maybelline şi Garnier), dermatocosmetice (Vichy şi La Roche Posay), produse profesionale (Matrix, L'Oreal Professionel şi Kerastasse) şi divizia de lux (Yves Saint Laurent, Lancôme, Giorgio Armani, Diesel, Cacharel şi Biotherm).

Produsele mass-market se vând în retailul modern şi tradiţional, dermatocosmeticele în farmacii, produsele profesionale în saloane, iar cele de lux în parfumerii şi drogherii.

Businessul este construit în aşa fel încât cele patru divizii să nu se canibalizeze, spun reprezentanţii gigantului francez.

Când e greu, mizăm pe ce avem mai puternic

"Când piaţa e dificilă trebuie să ne stabilim priorităţile şi să ne concentrăm pe ce e cel mai bun în businessul nostru. Noi pariem pentru moment pe consolidarea relaţiei cu consumatoarele noastre femei. Produsele pentru bărbaţi sunt o parte importantă a businessului nostru, însă necesită o construcţie sănătoasă pe termen lung." Deşi Antoine nu doreşte să ofere cifre privind afacerile din 2011, la finalul anului trecut predecesorul său Richard Matalon spunea că ultima perioadă a fost dificilă, situaţ ia din piaţa de cosmetice reflectându-se şi asupra businessului pe care îl conduce.

Astfel, cifra de afaceri a L'Oreal România urma să scadă cu până la 5% în 2011 faţă de 2010, când s-a ridicat la 56,2 mil. euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. El mai spunea atunci că piaţa de produse cosmetice şi de îngrijire - unde activează jucători precum Beiersdorf, Avon sau Sarantis - a scăzut în 2011 la aproximativ 500 de milioane de euro, faţă de aproximativ 600 mil. euro în 2008.

Pulsul businessului îl iei direct de la consumator

Una dintre puţinele cifre pe care le oferă noul şef al L'Oreal România este cea de 7 milioane de consumatori pe plan local - atât femei, cât şi bărbaţi. "Despre consumatorii români urmează să descopăr mai multe după ce voi face vizite la domiciliu şi le voi urmări rutina. Când contextul economic este schimbător este important să iei pulsul direct de la consumator şi este bine să fii cât mai aproape de el", spune noul şef al companiei.

El mai spune că brandurile puternice te ajută să menţii relaţia cu clienţii, aceasta fiind o bază de creştere.

Produsele L'Oreal ajung atât în mediul urban, cât şi în cel rural. Deşi în mediul rural nu sunt prezenţi decât foarte puţini retaileri moderni, produsele ajung în magazinele tradiţionale. "Nu uităm retailul tradiţional pentru că nu vrem să ne îndepărtăm de client." Noul şef al L'Oreal spune că a fost deja, în scurta perioadă de când a venit în România, la Iaşi şi la Chişinău şi puţin în zona rurală.

"Vreau să ajung şi în zona Timişoara şi Braşov să iau pulsul din ţară", adaugă el.

Pentru a putea face acest lucru, când merge la cumpărături în interes propriu analizează comportamentul de consum şi al celor aflaţi în magazin. "Consumatorul român a devenit mai înţelept şi nu îl poţi păcăli.

Când face achiziţii se gândeşte înainte şi vrea să primească valoare pentru preţul plătit", a continuat el.

De ce a venit în România?

Antoine a venit în România la finalul lunii ianuarie, când vremea geroasă şi viscolul au făcut impracticabile mai multe drumuri din România.

"Vremea rece nu mă deranjează, la fel cum vremea toridă din timpul verii nu mă va deranja. Am avut o viaţă şi înainte de L'Oreal, şi atunci lucram pentru o companie din Franţa care m-a trimis timp de cinci ani în Canada şi Statele Unite să deschid subsidiara din America de Nord. Acolo m-am învăţat cu frigul", a mai spus Gilles Antoine.

Odată venit în cadrul L'Oreal, Antoine a călătorit în cinci ţări - Franţa, Mexic, Brazilia, Venezuela şi acum România. În fiecare ţară a stat circa doi-trei ani şi a învăţat limba ţării respective. Aşa speră că se va întâmpla şi în România, unde deja a luat trei ore de limbă.

"Înainte să vin în România ştiam puţine lucruri despre ţară. Am venit prima dată aici în noiembrie 2011 şi apoi definitiv la finalul lui ianuarie." Totuşi, a acceptat repede venirea la conducerea diviziei locale a L'Oreal, pentru că, spune el, orice schimbare presupune cunoaşterea de noi oameni, de noi businessuri, de noi culturi şi obiceiuri.

"După ce mai bine de zece ani am stat în cinci ţări, acum ar fi greu să mă văd trăind toată viaţa într-un singur loc." Mandatul unui contry manager este de regulă de 3-5 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO