Mediafax.biz Exclusiv

Patriciu a luat 15 mil. € de la UniCredit pentru Mic.Ro

Autor: Cristi Moga

23.12.2010, 17:24 47

FirmaMic.ro Retail, controlată de omul de afaceri Dinu Patriciu, aobţinut săptămâna trecută două credite, de 5, respectiv 10 milioanede euro de la UniCredit Ţiriac Bank, în vederea continuăriidezvoltării afacerii cu minimarketuri de cartier, care a ajuns la oreţea de peste 200 de unităţi.

Creditele ar urma să asigure sumele necesaredeschiderii a peste 160 de noi magazine, ţinând cont de un bugetmediu de circa 90.000 de euro pentru un magazinMic.ro.

Contractele au fost semnate în 13 decembrie,iar Mic.ro a garantat aceste împrumuturi cu sumele disponibile înconturile deschise la UniCredit, cu vânzările magazinelor Mic.ro,dar şi cu cele ale reţelei miniMax Discount, cumpărată de Patriciuîn acest an.

"Creditele au fost luate pentru dezvoltare, învederea deschiderii unor noi magazine. Investiţ ia medie într-unmagazin este de 90.000 de euro cu tot cu marfă", a precizat pentruZF Dan Ionescu, preşedintele firmei Mercadia, prin intermediulcăreia este controlată afacerea Mic.ro.

Patriciu a scos în ultimele luni reţeauaMic.ro şi în afara Capitalei, ajungând în Piteşti, Ploieşti şi înlocalităţile de pe DN1, iar în luna ianuarie va fi deschis primulmagazin din Braşov.

"La finalul anului reţeaua Mic.ro va avea 228de unităţi. În prezent sunt în jur de 207 magazine, iar săptămânaaceasta vor mai fi deschise 17 unităţi, restul urmând a fioperaţionale până la sfârşitul anului", a mai spusIonescu.

Planul lui Dinu Patriciu este de a dezvolta oreţea de 1.000 de magazine de proximitate, iar în paralel a începutsă cumpere autoutilitare Fiat Ducato pe care le transformă în"magazine pe roţi", proiect pe care vrea să îl ducă la 2.000 deunităţi.

Patriciu vrea prin această reţea să intre încompetiţie cu lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri care aumuşcat o cotă tot mai mare din piaţa de retail şi vizează pe termenmediu să ajungă la vânzări anuale de 2 miliarde de euro. În urmă cuo lună Patriciu spunea că magazinele Mic.ro vând în medie produsede circa 730 de euro/zi, astfel că la stadiul prezent de dezvoltareal reţelei vânzările anuale s-ar ridica la circa 60 mil.euro.

Până să intre în competiţie cu mariiretaileri, principalii competitori ai reţelei Mic.ro suntchioşcurile de la parterul blocurilor, care erau deja afectate descăderea consumului, ce a dus la dispariţia a peste 7.000 demagazine, restaurante şi farmacii în ultimii doi ani, potrivit uneianalize a firmei de cercetare de piaţăMEMRB.

Patriciu, cunoscut în primul rând pentruafacerea Rompetrol, pe care a vândut-o către KazMunaiGaz, a devenitîn 2009 un proprietar semnificativ de spaţii de birouri înCapitală, iar în acest an a început un program de investiţii înretail.

Băncile au reînceput destul de timid în acestan să finanţeze companii, inclusiv din retail, dar lista clienţilorconsideraţi eligibili s-a scurtat destul de puternic. UniCredit,cea de-a cincea bancă de pe piaţă, cu active de 6 miliarde de euro,a mai semnat în ultimele luni o finanţ are semnificativă, acordândun credit de 55 de milioane de euro firmei Shopping Center Holding,controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, pentru achiziţieşi investiţii ulterioare în mallul Tiago Oradea, aflat înfaliment.

Popoviciu vrea să redeschidă anul viitormallul sub numele de Oradea Shopping City.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels