Mediafax.biz Exclusiv

Philip Morris Romania a preluat o parte din producţia de ţigări a fabricilor din Japonia afectate de cutremur

România a preluat o parte din producţia de ţigări Marlboro a fabricilor din Japonia afectate de cutremur

Autor: Adelina Mihai

25.05.2011, 18:56 352

Deciziade a exporta ţigări în Japonia a venit ca urmare a calamităţilor dela începutul acestui an, care au determinat închiderea temporară aunor facilităţi de producţie din Japonia.

"Am început deja să exportăm înJaponia ţigări produse în România, o piaţă de neînvins atunci cândvine vorba de încrederea consumatorilor, pentru că acolo estereglementat dreptul consumatorului de a returna marfa şi de a primibanii înapoi dacă sesizează cea mai mică neregulă.Producţia este unpunct critic, iar faptul că România a fost aleasă pentru producţiatemporară de ţigări pentru Japonia este un semn al calităţii şioferă siguranţă producţiei locale", a spus Slipchenko în cadrulprimei sale apariţii publice din funcţia de managing director alPhilip Morris România şi Bulgaria.

El a adăugat că, pe lângă România, şifabrica din Germania a fost aleasă pentru a exporta ţigări înJaponia dintre cele 60 de fabrici, câte are Philip Morris la nivelmondial.

Un jurnalist ruscare îşi pune amprenta în vânzări şi marketing

Absolvent al universităţii de statdin Moscova, cu specializarea în jurnalism inter naţional, dar şial unui program de MBA în cadrul şcolii de afaceri franceze INSEAD,Slipchenko a venit la conducerea Philip Morris România în decembrie2010, după ce Roman Yazbeck, care a ocupat aceeaşi funcţie pentrumai puţin de un an, a fost promovat ca vicepreşedinte al companieiîn Rusia.

Începând cu luna mai, Philip Morris aschimbat modalitatea de distribuţie a ţigărilor, aşa cum a făcutcompetitorul său, British American Tobacco, cu distribuitorulInterbrands încă de acum doi ani. Astfel, dacă până acum firmeleTop Brands Distribution (controlată de acţionari libanezi) şi SimbaInvest (deţinută de antreprenorii Sorin Gavrilă şi Cristinel Lungudin Bacău) asigurau serviciile de distribuţie a ţigărilor produsede Philip Morris, de acum încolo aceste companii vor asigura numaiserviciile logistice, ceea ce înseamnă o expunere financiară încreştere pentru producătorul de ţigări.

Un alt proces început de cândexecutivul rus este la conducerea companiei este acela dereorganizare a departamentelor de marketing şi vânzări, pentru acrea oportunităţi de mobilitate a angajaţilor dintr-un departamentîn altul. De altfel, cariera lui Slipchenko, care lucrează de maibine de 16 ani în Philip Morris, s-a axat mai ales pe zona devânzări şi marketing, unde a ocupat mai multe poziţii, ultima fiindcea de director de marketing pentru Rusia şi Belarus. El şi-aînceput cariera ca merchandiser în 1994, însă a lucrat şi cajurnalist în perioada studiilor.

Opt din zecepachete de ţigări merg la export

În prezent, compania exportă 80% dinproducţia fabricii de la Otopeni, iar peste 90% din totalulexporturilor merg în spaţiul comunitar, piaţa cea mai mare dedesfacere fiind Italia.

"Fabrica noastră a fost aleasă săsuplinească nevoile temporare cerute de piaţa din Japonia, însăproducţia exportată nu este mare. Prima tranşă este de 250-300 demilioane de ţigarete, în condiţiile în care Philip Morris exportăanual din România circa 12 miliarde de ţigarete", a spus AndreiVasilescu, director Corporate Affairs al Philip Morris România şiBulgaria. El a spus că se resimte în mod clar o revigoare a pieţeiîn primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară aanului trecut, însă producătorii de ţigarete încă mai au de suferitde pe urma comerţului ilegal.

Producătorii locali susţin că anultrecut vânzările de pe piaţa neagră au crescut peste aşteptări dincauza scumpirii ţigaretelor cu aproximativ 30% pentru a acopericreşterea accizelor la tutun. Piaţa ţigaretelor, estimată la pestedouă miliarde de euro, este reprezentată de afacerile a treicompanii internaţionale- British American Tobacco, Philip Morris şiJTI - care controlează cel mai mare segment din sectorul bunurilorde larg consum (FMCG).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO