Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa băuturilor alcoolice, la cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu

Piaţa băuturilor alcoolice, la cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu

Autor: Ioana David

08.07.2011, 09:35 180

Vânzările nete fără accize suntconsiderate cel mai relevant indicator în aceastăindustrie.

Pe de altă parte, cifra de afaceriaferentă primelor patru luni ale anului a fost de aproape 20 mil.lei (4,7 mil. euro), mai mare cu 15% pe fondul creşterii accizelor(care a avut loc în iulie 2010).

"Pentru Prodvinalco începutul de an afost dificil, dar datorită poziţionării brandurilor şi a strategieifolosite am fost afectaţi mai puţin decât piaţa de loviturile dinindustrie. Dacă piaţa totală a scăzut cu 16% în volum, noi amscăzut cu 2% (sales in în perioada ianuarie - aprilie 2011 faţă deianuarie - aprilie 2010, adică vânzările companiei cătredistribuitori - n.red.)", a spus Andi Dascăl, directorul general alProdvinalco din Cluj.

Compania are în total 12 branduri înportofoliu, printre care se numără V33, Iancu, Senator sau Doi CaiFrumoşi. De la începutul anului, compania a lansat cinci produse:Ţărăncuţa (vin de masă), Bibelo (o gamă de lichioruri cu aromă devişine, cireşe şi afine), Beton (băutură spirtoasă), Mentos(lichior de mentă), Doi Cai Frumoşi Paprika (cu aromă de ardeiiute).

Brandul cu cele mai mari vânzări dinpunctul de vedere al volumului este Doi Cai Frumoşi. "Doi CaiFrumoşi este un brand de conjunctură, adaptat la această perioadăde criză, care odată cu revenirea pieţei şi reducerea evaziunii vaavea o pondere din ce în ce mai redusă în portofoliulnostru".

Lansările de produse au avut loc întruncontext dificil, piaţa băuturilor spirtoase scăzând chiar mai multdecât estima compania.

"Începutul de an 2011 pentru piaţabăuturilor spirtoase a fost extrem de dificil, ca să nu spundezastruos, deşi ne aşteptam ca piaţa să-şi continue declinul,scăderea a fost mult mai mare decât am estimat. Dacă în 2010scăderea volumică a fost de 20% faţă de 2009, în primul trimestrudin 2011 piaţa a scăzut cu 16% faţă de aceeaşi pe rioa dă a anuluitrecut", a spus Andi Dascăl. El a precizat că în acest fel piaţa aatins practic cel mai scăzut nivel din ultimii zece ani.

Pe lista cauzelor care au determinatacest declin accentuat, şeful Prodvinalco a enumerat: creşterea TVAde anul trecut, ma jorarea accizei care a cauzat o migrare a consumului către producţia domestică de ţuică, dar şi către categoriide băuturi care nu suportă acciză aşa cum este de exempluberea.

Dascăl mai spune că piaţa a fostputernic impactată şi de practica unor producători care dininsolvenţă au adus volume foarte mari în piaţă la preţuri mai micicu 50% faţă de cele ale celorlalte companii.

Compania cu sediul la Cluj aînregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 75,97 mil. lei (18 mil.euro) şi un profit net de 2,5 mil.lei (0,6 mil. euro). Pentru anulacesta, producătorul lucrează cu trei scenarii de buget: unulminim, construit pe o creştere de 1%, unul care se bazează pe unplus de 5% şi unul outstanding, de 8%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels