Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa de echipamente sportive va continua să crească

Piaţa de echipamente sportive va continua să crească

Autor: Cristina Rosca

20.09.2011, 11:16 662

"Piaţa de echipamente sportive din România s-a dezvoltat rapid în ultimii doi ani, după o lungă perioadă de stagnare, şi este aşteptată să îşi continue evoluţia pozitivă", se arată într-un studiu realizat de compania britanico-americană de cercetare de piaţă PMR Research.

Studiul arată că printre cele mai importante evenimente de pe piaţa de profil a fost intrarea Decathlon în 2009. Decatlon, ultimul jucător venit în România, a ajuns în mai puţin de doi ani la o cifră de afaceri de 76,7 mil. lei (18,3 mil. euro) anul trecut, dublă faţă de 2009.

Retailerul francez de articole sportive, care deţine şase magazine pe piaţa locală, a reuşit astfel să se apropie de cel mai vechi şi cel mai mare jucător de pe această piaţă, Intersport.

Magazinele Intersport sunt aduse în franciză din 2004 de grecii de la Fourlis Group prin intermediul subsidiarei Genco Trade.

Al treilea jucător important de pe piaţă este Hervis, divizia de retail sportiv a grupului Spar, care şi-a început expansiunea în România la începutul lui 2007 cu cinci magazine deschise în provincie.

Retailerul a reuşit să îşi majoreze vânzările în 2010 cu circa 30%, până la 55,7 mil. lei (13,2 mil. euro).

Potrivit studiului PMR, şi reţeaua slovacă Exisport şi-a anunţat planurile de a pătrunde pe piaţa locală şi pe cea din Ungaria.

Exisport a anunţat că doreşte să ajungă cea mai extinsă reţea de profil din Europa Centrală şi de Est, cu peste 100 de magazine în Slovacia, Polonia şi România.

Pentru moment însă compania a planificat doar deschiderea unui magazin în Budapesta, în centrul comercial Mundo. Investiţia, iniţial planificată pentru 2010, a fost amânată până în 2013.

Slovacii de la Exisport nu sunt singurii jucători de pe piaţa echipamentelor sportive din Europa Centrală şi de Est, extinşi la nivel regional, care nu sunt prezenţi în România.

Dintr-un total de şapte retaileri în regiune, doar trei sunt prezenţi şi unii şi-au anunţat intenţia de a pătrunde pe piaţă.

Sportisimo (Cehia), cel mai extins lanţ din Europa Centrală şi de Est după Intersport, alături de A3 Sport (Cehia) şi Gigasport (Austria) nu şi-au manifestat încă interesul pentru piaţa locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO