Mediafax.biz Exclusiv

Plan ambiţios pentru şeful retailului Porsche: „Readucem Bentley şi vrem să creştem de cinci ori vânzările Porsche“

Plan ambiţios pentru şeful retailului Porsche: „Readucem Bentley şi vrem să creştem de cinci ori vânzările Porsche“

Autor: Bogdan Alecu

10.07.2011, 19:23 265

"Anul acesta nu estimăm să livrăm maimult de trei maşini (acelaşi nivel ca anul trecut - n.red.), darestimăm că în următorii ani vânzările Bentley se vor stabilizaundeva la zece maşini pe an", a spus Tapalagă pentru ZF.

ÎnRomânia sunt în prezent 200 de proprietari de Bentley, care au îngaraje maşini cu o valoare estimată de ZF la 30 mil. euro, brandulbritanic fiind cel mai bine reprezentat pe segmentul de lux înRomânia.

Spre comparaţie, parcul auto al Ferrariajunge la aproape 130 de maşini în România.

Controlul asupra mărcilor de lux alegrupului Volkswagen, Porsche şi Bentley, a fost preluat anul trecutde Porsche Inter Auto, divizia de retail, de la Porsche România,iar cele două branduri sunt acum principala responsabilitate a luiAlin Tapalagă, 42 de ani, care lucrează în cadrul Porsche Româniadin 1998, anul în care a fost înfiinţată compania.

Anul acesta, planurile Porsche InterAuto pentru cele două mărci implică amenajarea unui nou showroompentru marca Bentley, care teoretic ar fi cel de-al treilea dincadrul Porsche Bucureşti Nord şi majorarea vânzărilor mărciiPorsche pe măsură ce brandul german lansează modele mai accesibiledecât până acum, cum ar fi noua limuzină Panamera cu motor diesel,care va avea un preţ de aproximativ 68.000 de euro, Cayenne dieselsau viitorul Cajun, SUV compact care va fi proiectat pe o platformăcomună cu Audi Q5.

"În condiţiile în care anul acesta vomdepăşi pragul de 100 de unităţi şi vom creşte cu cel puţin 30% faţăde anul trecut, în condiţiile în care acum se comandă maşini ce vorfi livrate abia în martie anul viitor, până în 2015 vom puteaajunge fără probleme la 500 de unităţi anual, având noile modelelansate şi preţul mai scăzut al acestora." În cazul mărcilorpremium şi de lux Tapalagă se aşteaptă la o creştere mai acceleratădecât cea a pieţei totale.

În primele cinci luni ale acestui anvânzările mărcii Porsche pe piaţa locală au crescut cu aproape 90%faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilorAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA),la peste 40 de unităţi. Dintre acestea, aproape trei sferturireprezintă SUV-ul Cayenne, diferenţa fiind alcătuită din limuzinePanamera şi modelele Boxter şi 911.

"Ceea ce surprinde acum este faptul căavem o creştere tot mai mare nu numai pentru SUV, ci şi pentrumodelele «tradiţionale» precum 911." Potrivit şefului APIA, mulţidintre cei ce cumpără acum un Porsche Cayenne au avut înainte unBMW X5 sau X6, sau un alt SUV al unei mărci premium, care îl oferăla schimb prin Weltauto, serviciul de vânzări second- hand alPorsche România.

"Dacă ne uităm la vânzările unor SUVuriprecum BMW X5 sau X6 din ultimii ani, potenţialul pentru Cayenneeste tot mai mare, mai ales că o bună parte dintre aceştia vor dorisă treacă la un segment superior. Acelaşi lucru se întâmplă şi culimuzina Panamera, care atrage foşti clienţi de Audi A8, BMW Seria7 sau Mercedes-Benz S-Klasse", a spus Tapalagă.

La aproape trei luni de la anunţul cuprivire la retragerea temporară a mărcii Bentley de pe piaţalocală, Porsche Inter Auto are în plan să amenajeze un spaţiudedicat mărcii în cadrul centrului Porsche BucureştiNord.

"În cel mult o lună va exista un noupunct permanent exclusiv pentru Bentley în cadrul PBN, cu o maşinăprezentată care va respecta aceleaşi standarde ca showroomulBentley din Viena", a subliniat Tapalagă.

Anterior, relansarea Bentley pe piaţalocală era programată pentru anul viitor, odată cu deschidereacentrului Porsche Pipera 2, unde vor fi prezente toate mărcile delux ale grupului, inclusiv Audi, Porsche, Lamborghini şiBentley.

Dintre mărcile auto de lux, care aupreţuri de peste 200.000 de euro, doar Ferrari este prezent oficialpe piaţa locală din 2007 printr-un importator care deţine unshowroom şi un service destinat mărcii.

Anul trecut Automobile Bavaria adeschis un service oficial pentru Rolls Royce, dar nu poate livraautomobile, nefiind dealer autorizat de constructor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO