Mediafax.biz Exclusiv

Primele prognoze în turism pe 2012: Cele mai mari agenţii de turism aşteaptă creşteri între 5 şi 25%

Primele prognoze în turism pe 2012: Cele mai mari agenţii de turism aşteaptă creşteri între 5 şi 25%

Autor: Mirabela Tiron

08.11.2011, 17:32 232

Creşterile pe care le estimează unii jucători din turism se ridică la 5%, cea mai optimistă prognoză din piaţă fiind de 25% în cazul agenţiei Perfect Tour care se bazează pe segmentul de business travel.

"Am bugetat cu prudenţă pentru anul viitor, când aştept o creştere cu 5% a afacerilor", a declarat Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45. Compania a finalizat primele trei trimestre din acest an cu o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, mai mare cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe de altă parte, Javier Garcia del Valle, şeful celui mai mare grup de agenţii de pe piaţa locală, Happy Tour, susţine că se aşteaptă ca anul viitor să nu fie unul "foarte comod".

"Am început să ne construim bugetele pentru anul viitor. Clienţii şi, în general, toţi jucă torii din economie, aşteaptă rezolvarea situaţiilor cu care ne-am confruntat în acest an. Situaţia din Grecia şi posibilele ei consecinţe asupra altor ţări din zona euro, investiţiile străine din economie şi revirimentul economic sunt doar câteva dintre necunoscutele care vor influenţa afacerile în 2012", a declarat Javier Garcia del Valle. Cu toate acestea, CEO-ul Happy Tour precizează că deşi se aşteaptă la rezultate bune şi anul viitor, este dificil de spus la ce nivel se vor ridica afacerile.

Grupul include agenţia de turism Happy Tour, ce operează în prezent 55 de agenţii proprii şi asociate în 33 de oraşe din ţară, agenţia online Paravion.ro, Travel House - va canţe de lux şi Prestige Tours - tour operatorul pe incoming şi outgoing al grupului.

Javier Garcia del Valle a mai precizat că octombrie, noiembrie şi decembrie sunt luni importante în turism, care vor influenţa pozitiv cifra de afaceri consolidată a grupului.

"Estimăm că o creştere consolidată de 20- 25% este realistă până la sfârşitul anului." Anul acesta grupul Happy Tour a semnat contracte cu peste 100 de noi clienţi corporate (companii mici, mari şi mijlocii) pentru care a organizat călătorii de afaceri şi evenimente.

Ema Condurache, marketing manager al agenţiei de turism Aerotravel, care a înregistrat în primul semestru din 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 25% faţă de aceeaşi perioa dă a anului trecut, susţine că pentru anul viitor agenţia are ca obiectiv creşterea pe segmentul de leisure. "Am început planificarea şi alocarea bugetelor pentru anul viitor.

Avem ca obiectiv creşterea segmentului leisure (vacanţe) deservit prin intermediul tour operatorului Aerotravel - Fabrica de Va canţe", a declarat Ema Condurache, fără a preciza la ce creştere se aşteaptă.

Pe de altă parte, Sorin Văduvoiu, care conduce agenţia Perfect Tour, cu afaceri de 19 mil. euro în primele nouă luni, mai mult cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţine că aşteaptă o creştere a afacerilor cu 25% anul viitor, aceasta fiind prognoza cea mai optimistă. "Consolidarea parteneriatelor cu agenţiile pentru revânzarea biletelor de avion, mărirea consistentă a portofoliului de clienţi companii pe segmentul de business travel, cât şi creşterea însemnată a segmentului luxury/VIP ne-au adus evoluţia bună din primele nouă luni. Şi pentru anul viitor aşteptăm o creştere peste cea pieţei", a spus Văduvoiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO