Mediafax.biz Exclusiv

Produsele retailerilor câştigă teren: Mărcile proprii Cora au ajuns la 8% din vânzările de alimente, detergenţi şi produse de igienă

Produsele retailerilor căştigă teren: Mărcile proprii Cora au ajuns la 8% din vânzările de alimente, detergenţi şi produse de igienă

Autor: Cristina Rosca

18.09.2011, 18:07 169

Vânzările de mărci proprii la categoriile produse alimentare, detergenţi şi produse de igienă reprezintă anul acesta 8% din totalul vânzărilor de produse din categoriile respective, în condiţiile în care anul trecut ponderea acestora era la 5%", spune Ana Maria Florea, responsabilul de relaţii publice în cadrul Cora România.

Astfel, potrivit estimărilor ZF, mărcile proprii din aceste trei categorii aduc în conturile Cora circa 20 de milioane de euro.

Estimările ZF pornesc de la premisa că vânzările celor trei categorii de produse contribuie cu circa 70% la cifra de afaceri de 1,38 miliarde de lei (328 milioane de euro) a retailerului francez. Reprezentaţii Cora nu au oferit însă nicio informaţie privind valoarea vânzărilor.

Alimente de bază şi detergenţi marca proprie Cora

Reprezentanţii retailerului francez spun că la restul categoriilor de produse nu se poate face comparaţie, motiv pentru care nu au fost furnizate cifrele privind ponderea vânzărilor de mărci proprii în total vânzări. Mărcile proprii au reuşit să pătrundă doar în anumite segmente din retail, instalându-se acolo unde brandul nu este la fel de important.

"Cel mai bine se vând mărcile proprii reprezentând produse de bază şi detergenţi", spune Ana Maria Florea.

Mărcile private ale retailerului sunt Cora (produse alimentare, detergenţi şi cosmetice, sport, bricolaj), Winny (alimente), Tradiţia Gustului (alimente), Nature Bio (produse ecologice), Prieten Vechi şi L'ame du terroir (vin), Prima (băuturi alcoolice) şi Gourmand (produse tradiţionale franţu zeşti). Astfel, mărcile private ale Cora se adresează mai multor categorii de clienţi: pentru cei cu venituri sub medie (Winny), cu venituri medii (Cora) şi peste medie (Gourmand).

În cazul vinurilor, mărcile private (Prieten Vechi şi L'ame du terroir) reprezintă 6% în volum şi 5,3% în valoare.

Preţul, la putere

Vânzările de vinuri marca proprie Cora sunt în creştere. Acest fapt poate fi explicat prin faptul că tot mai mulţi români se orientează după preţ. Preţul unei sticle de vin marca proprie a Cora ajunge să coste şi cu 30% mai puţin decât o sticlă a unui brand tradiţional de vin, potrivit Simonei Şahîn, category manager în cadrul Cora.

Sub marca proprie Cora compania vinde 40 de vinuri, o parte produse în România, iar o parte în Franţa. Preţurile acestora variază între 6,99 lei şi 50 de lei. În România, mărcile private de vin ale Cora sunt produse de Cramele Hallewood şi de Ostrovit.

Retailerul francez Cora, prezent pe piaţa locală cu şapte magazine, estimează că va vinde în acest an 2,3 milioane de litri de vin, în uşoară creştere comparativ cu anul trecut. Vânzările de vin vor contribui la afacerile Cora cu 23 mil. lei (5,4 mil. euro la cursul actual), cifră în creştere cu 2% comparativ cu anul trecut. În primele şase luni compania a vândut un milion de litri de vin, însă reprezentanţii retailerului spun că vânzările sunt mai mari în a doua jumătate a anului, datorită sărbătorilor de iarnă.

Cora, unul dintre cel mai puţin extinşi retaileri moderni, a terminat anul trecut cu vânzări de 1,38 mld. lei (328 mil. euro), similare celor din 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels