Mediafax.biz Exclusiv

Profi: În 2011 vor câştiga retailerii care câştigă încrederea consumatorilor, pentru că la nivelul consumului nu se întrevăd modificări

Autor: Cristina Rosca

15.02.2011, 13:41 29

ReţeauaProfi şi-a propus pentru acest an o creştere a afacerilor, darreprezentanţii companiei nu dau detalii privind estimările. În ceeace priveşte afacerile de anul trecut, Cîrstea spune că "cifra deafaceri a Profi a cunoscut o evoluţie pozitivă în termenicomparabili", fără a da alte detalii.

Retailerul a raportat afaceri de489,5 mil. lei (115 mil. euro) în 2009, cu o reţea de 67 demagazine. În 2010 compania a deschise 15 unităţi.

"Sectorul de food-retail estebazat pe consum, iar consumul este bazat pe încredereaconsumatorilor. Acei retaileri care vor câştiga încredereaconsumatorilor vor avea de câştigat în 2011", apreciazăCîrstea.

Compania, controlată de fondul deinvestiţii Enterprise Investors, are ca ţintă pentru 2011dezvoltarea reţelei până la pragul de 100 de magazine, ceea ce arpresupune investiţii de peste 17 milioane euro, potrivit unorcalcule ZF.

În acest context, Cîrstea nuexclude posibilitatea deschiderii de magazine de la zero, dar nicipe aceea a preluării de magazine ale altor reţele.

Enterprise Investors,administratorul fondului de investitii Polish Enterprise Fund V, aachiziţionat reţeaua de circa 60 de magazine Profi la finalul lui2009, în schimbul sumei de 66 de milioane de euro.

Achiziţia Profi a reprezentatrevenirea în retailul alimentar a fondului de investiţii după ce în2007 vânduse reţeaua de 21 de magazine Artima cătreCarrefour.EnterpriseInvestors, condus la nivel local de Cristian Nacu, mai areparticipaţii în cadrul Siveco (IT), Macon (materiale deconstrucţii) şi Smart Tree (resurse umane).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels