Mediafax.biz Exclusiv

Raportul cerere-ofertă pe piaţa hotelieră din Cluj: 2.000 de cereri pentru 6.000 de locuri de cazare

Raportul cerere-ofertă pe piaţa hotelieră din Cluj: 2.000 de cereri pentru 6.000 de locuri de cazare

Autor: Laurentiu Cotu

15.11.2011, 10:11 318

Best Western Fusion Hotel a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 2,7 mil. lei (circa 650.000 de euro), potrivit site-ului Ministerului Finanţelor, iar pentru acest an conducerea hotelului mizează pe o creştere a afacerilor cu 18% faţă de anul 2010.

Hotelul (fostul West City) a fost cumpărat în 2009, pentru 12 mil. euro, de Elena Grec din Târgu-Mureş.În acest an, conducerea hotelului a decis afilierea unităţii din Cluj la lanţul internaţional Best Western.

Afilierea a presupus un proces de rebranding, astfel că potrivit reprezentanţilor hotelului, în acest an a fost amenajat un centru Spa&Wellness, s-a extins spaţiul pentru conferinţe şi au fost create spaţii pentru birouri.

"Numele hotelului s-a schimbat începând din primavara acestui an, odată cu afilierea acestuia la lanţul internaţional Best Western.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri a hotelului, am reuşit să creştem cu 18% în primele 9 luni, pe o piaţă în descreştere", a declarat pentru ZF Transilvania Torjai Zsolt, general manager Best Western Fusion Hotel. Conducerea hotelului nu a oferit date privind gradul de ocupare al hotelului din acest an, spunând că acestea sunt informaţii confidenţiale.

"Gradul de ocupare nu este un indicator relevant, dacă nu se ia în considerare şi tariful mediu net, deoarece se poate realiza grad de ocupare mare cu preţuri de dumping, însă acest lucru nu înseamnă neapărat şi o rentabilitate foarte bună. În condiţiile unei supraoferte de servicii de cazare în Cluj şi pe fondul unei cereri relativ reduse, am reuşit să creştem tariful mediu de cazare şi rata rentabilităţii economice", a precizat Torjai Zsolt.

Trendul pieţei este unul descrescător şi nu se întrevede o schimbare în primele două trimestre ale anului viitor. În acest an este posibil ca piaţa să scadă cu 2-3% faţă de anul trecut, au mai spus reprezentanţii Best Western Fusion Hotel. Conducerea hotelului apreciază că în prezent pe piaţa clujeană există o ofertă de 6.000 de paturi pentru cazare, iar cerere există doar pentru circa 2.000 de paturi.

În condiţiile în care majoritatea hotelurilor din Cluj funcţionează datorită turismului de business, afilierea la un lanţ internaţional aduce un plus de credibilitate în rândul clienţilor, consideră reprezentanţii Best Western Fusion Hotel din Cluj.

Hotelul de patru stele este situat în apropierea complexului Polus Center, clienţii fiind în special oamenii de afaceri. Tariful practicat pentru o cameră dublă este de 89 euro, 149-159 de euro pentru un apartament, în timp ce o cameră single costă 79 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO