Retail

New Yorker alege spaţii stradale doar dacă au „un pol de atracţie deja creat“

Autor: Cristina Stoian

07.11.2010, 18:03 19

"În decembrie vom finaliza semnarea contractelor pentru celpuţin patru magazine pe care le vom deschide anul viitor.Mergem maimult pe oraşele din afara Bucureştiului deocamdată, dar pe termenmediu şi lung vrem să depăşim nivelul de 10 magazine şi înCapitală", a declarat pentru ZF Bogdan Bozdog, directorul deexpansiune pe România al New Yorker.

Compania face parte din retailerii care au ocolit Capitala înmomentul în care au atacat piaţa locală de fashion, strategiainiţială de extindere menţinându-se în mare măsură şi în prezent.Primele magazine ale New Yorker au fost deschise în Cluj, Sibiu,Târgu-Mureş şi Bacău, Bucureştiul fiind pus pe harta expansiuniiabia din 2009.

În prezent patru din cele 16 magazine ale companiei suntdeschise în Capitală, ultimul fiind inaugurat, la sfârşitulsăptămânii trecute, la parterul magazinului Unirea Shopping Center,între competitorii retailerului aflându-se Zara şi Bershka.

"Acesta este primul nostru magazin stradal din România, iar dacăne uităm la frecvenţa cu care oamenii vin aici, putem spune sigurcă acesta va ajunge lider de vânzări", spune Bozdog, fără a dadetalii privind rezultatele financiare aşteptate.

Cu o investiţie de circa un milion de euro, New Yorker ocupăastăzi o suprafaţă comercială de aproximativ 1.000 de metripătraţi, luând astfel locul mai multor magazine de mici dimensiunide electronice şi telefonie mobilă ca Sony Center, Vodafone,Cosmote, Orange, Kodak sau Euro GSM, chiriaşi care au fost plasaţiulterior în alte spaţii comerciale disponibile în Unirea.

Chiar dacă acesta este primul pas în ceea ce priveştedezvoltarea de magazine stand-alone, compania nu se grăbeşte săcaute şi alte spaţii comerciale stradale, întrucât România nu esteîncă pregătită pentru o astfel de mişcare, după cum crededirectorul de expansiune al companiei.

"Ne vom axa pe zona stradală doar atunci când va deveni oatracţie de shopping. Deocamdată nu găsim un pol creat ca în alteţări, unde există o cultură de fashion. Condiţiile în ceea cepriveşte nivelul chiriei sunt sensibil egale cu cele din urmă cudoi ani, dar nu preţul este motivul pentru care nu am ales pânăacum arterele pietonale. Retailerii importanţi nu sunt încă pestradă", afirmă Bozdog.

Conducerea companiei vede şi în Centrul Vechi un motor decreştere, dar aşteaptă ca competitorii săi să facă primul pas înîncercarea atragerii unui trafic constant. "Odată cu intrarea altorbranduri, în 2011 piaţa va atinge o oarecare maturitate, iarclienţii vor şti exact de unde să îşi cumpere o pereche de blugisau o geacă. Chiar dacă nu vor mai fi creşteri specţaculoase ca în2008, sectorul se va aşeza", spune directorul New Yorker, companiecare a înregistrat o cifră de afaceri de 9,8 milioane de euro anultrecut.

La nivel internaţional, germanii au ajuns la afaceri de 1,6miliarde de euro în anul fiscal 2009 cu 800 de magazine în 30 deţări.

"Odată cu intrarea altor branduri, în 2011 piaţa va atinge ooarecare maturitate, iar clienţii vor şti exact de unde să îşicumpere o pereche de blugi sau o geacă. Chiar dacă nu vor mai ficreşteri specţaculoase ca în 2008, sectorul se va aşeza", adeclarat Bozdog.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO