Mediafax.biz Exclusiv

„Românii sunt mai atenţi la achiziţii, nu mai vedem risipa din anii de boom“, spune şeful marketingului Pizza Hut

„Românii sunt mai atenţi la achiziţii, nu mai vedem risipa din anii de boom“, spune şeful marketingului Pizza Hut

Autor: Cristina Rosca

31.01.2011, 18:55 22

"Anul trecut a fost similar ca nivel alvânzărilor cu 2009. Când spun asta mă refer la toate restaurantelePizza Hut. Noi facem însă o diferenţiere clară între Bucureşti şiprovincie. Astfel, dacă în Capitală au scăzut atât tranzacţiile cavolum, dar mai ales vânzările, în restul oraşelor unde suntemprezenţi restaurantele sunt pe creştere", afirmă Carmen Lupuleţ,director de marketing în cadrul Pizza Hut.

Pe piaţa locală Pizza Hut deţine 13restaurante, dintre care opt în Capitală, două în Cluj şi câte unulîn Constanţa, Iaşi şi Timişoara.

Pentru 2011 compania nu doreşte să deschidăniciun nou restaurant Pizza Hut, ba mai mult, Lupuleţ spune că înBucureşti reţeaua poate fi considerată matură, iar în alte oraşetrebuie analizată foarte bine piaţa înainte de adeschide.

"Restaurante Pizza Hut nu poţi deschideoriunde. Trebuie analizată puterea economică a oraşului, numărul delocuitori, obişnuinţele locale, pentru că vorbim de o investiţieimportantă, de aceea până acum am mizat pe oraşele cu peste 300.000de locuitori." Investiţia într-un astfel de restaurant variazăîntre 500.000 şi 600.000 de euro pentru cele amplasate în centrecomerciale şi 1 milion de euro pentru cele stradale. În România,doar trei restaurante Pizza Hut nu sunt în centre comerciale, toatetrei în Capitală.

"A existat un trend al mallurilor pentru căRomânia nu a avut astfel de centre înainte şi astfel acestea audevenit atracţia tuturor. Era normal să deschizi acolo unde credeaică îţi vei recupera mai repede investiţia, unde exista trafic şiunde puteai ajunge să ai numărul necesar de clienţi pentrufuncţionare. Pe viitor nu se vor mai dezvolta multe centrecomerciale."

Extinderea vine pe segmentul livrărilor ladomiciliu

Pizza Hut va continua să se extindă, însă pesegmentul de livrări la domiciliu, în 2011 urmând a fi deschis unnou local PHD în prima jumătate a acestui an. Acesta va fi amplasatîn Bucureş ti, în sectorul cinci, însă nu s-a stabilit exactpoziţionarea sa. Investiţia necesară variază între 100.000 şi130.000 de euro, în funcţie de locul exact unde va fi deschis. Dacădeschizi în mall, investiţ ia poate coborî chiar la sub 100.000 deeuro, deoarece, spune Lupuleţ, spaţiul este primit într-un stadiuavansat de amenajare.

"Vrem cu acest al optulea local să acoperimtot Bucureştiul, pentru că în prezent, există o zonă deschisă însectorul 5, fiecare PHD având o zonă limitată de livrare. În ceeace priveşte businessul de livrare la domiciliu nu vorbim încă deprovincie şi rămâne să ne concentră m pe Bucureşti." Lupuleţ spunecă, dacă în 2010 compania a fost mai agresivă în deschideri, înacest an va miza pe consolidarea businessului pe Bucureşti, unuldintre proiecte vizând introducerea comenziloronline.

"Există potenţial pentru acest tip debusiness, de livrare la domiciliu, în România, deşi înainte eradoar o nişă. Acum tot mai multe companii se gândesc să ofere acestserviciu".

În cazul businessului PHD cei mai mulţi oamenicomandă pentru a le fi livrată comanda acasă, însă există şiclienţi care vin şi îşi iau comanda.

Din totalul clienţilor PHD, în cazulrestaurantelor stradale 5-10% optează pentru takeaway (vin ei şiîşi iau mâncarea acasă).

Afaceri în stagnare

Pizza Hut a intrat cu PHD pe segmentul delivrare la domiciliu în decembrie 2007 şi de atunci afacerile aufost în creştere, afirmă Lupuleţ. Cifra de afaceri a Pizza Hut - ceinclude şi businessul PHD - a fost în 2010 de circa 10 milioane deeuro, valoare similară celei din 2009.

Criza financiară i-a afectat pe jucătorii depe piaţa restaurantelor, unde Pizza Hut este în competiţie cuMcDonald's, KFC şi Burger King, deoarece consumul a scăzut. "Se potobserva însă modificări ale comportamentului de consum. Româniisunt mai atenţi la achiziţii, nu mai vedem risipa din anii deboom." Lupuleţ adaugă că există clienţi Pizza Hut care vin mai rarşi sunt alţii care nu mai vin deloc şi au dispărut din sferarestaurantelor. Există însă şi clienţi noi, "care au migrat, dar nuştiu de unde au migrat către noi".

Pentru anul în curs, potrivit celui maipesimist scenariu, Lupuleţ vorbeşte de afaceri constante pentruPizza Hut, însă recunoaşte că evoluţia afacerilor va depinde foartemult de puterea de cumpărare a clienţilor. "Noi încercăm să creştemşi totodată încercăm să ne menţinem clienţii pe care îi avem". Încondiţiile crizei financiare compania nu a făcut disponibilizări,având în prezent circa 500 de angajaţi. "Cu toate acestea, amîncercat eficientizarea la maxim a fiecăruiangajat".

Acţionarii companiei care opereazărestaurantele Pizza Hut sunt Ligia Popoviciu, Lunic Franchising,Wildcom şi Tatika Investments, ultima fiind o companie prinintermediul căreia Gabriel Puiu Popoviciu şi Nicolae Badeadesfăşoară afaceri în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO