Mediafax.biz Exclusiv

Romtelecom investeşte 1 mil. euro pentru a intra pe o nouă piaţă: call-centere pentru firme

Romtelecom investeşte 1 mil. euro pentru a intra pe o nouă piaţă: call-centere pentru firme

Autor: Adrian Seceleanu

31.07.2011, 19:25 1018

"Deschidem o nouă linie de business, furnizând servicii de callcenter clienţilor noştri companii. Romtelecom are o experienţăîndelungată în administrarea de call centere." Romtelecom a maiînfiinţat o companie separată şi în anul 2008, când a revenit pepiaţa de cablu TV.

Şeful diviziei business de la Romtelecom spune că operatorul vaangaja primii 20 de oameni până la finele lunii august.

"Avem sau am avut contracte cu companii din asigurări, dindomeniul bancar, auto şi alimentar, pentru a promova/a vindeservicii de suport. Am avut nevoie de la 1 până la 30 de agenţipentru un contract. De exemplu, ştim că în Bacău vom avea nevoie de20 de oameni până la final de august pentru contractele încheiatela acest moment. Oricum, aceasta este o afacere nouă, care a fostiniţiată abia în martie anul acesta şi ne aşteptăm să se dezvolteîn următoarea perioadă de timp. De aceea ne-am asigurat că vom aveasuficientă capacitate să ne servim clienţii, numărul maxim deangajaţi din Bacău putând ajunge la 300 de persoane." Romtelecom vaadministra acest business, dar angajările vor fi realizate de oaltă companie.

"Romtelecom operează call center-ul folosindu-şi experienţa dinacest domeniu, procesele şi software-ul care şi-au dovedit dejaeficienţa. Managerii Romtelecom (toţi managerii, supervizorii şişefii de echipe sunt angajaţi ai Romtelecom) vor administra directtoate operaţiunile, inclusiv cele de training pentru agenţi, întimp ce o companie separată va asigura personalul necesar înfuncţie de contractele în derulare. Romtelecom garantează calitateaserviciului livrat clienţilor de business care folosesc acesteservicii pentru afacerile lor (poate fi o colaborare punctualăpentru un proiect sau poate fi una continuă - ca, spre exemplu,servicii de suport pentru diverse produse şi servicii)." Întrebatdacă decizia de a realiza angajările are legătură cu programele dereducere a personalului de la Romtelecom, Makowski a spus căînfiinţarea unei noi entităţi "nu are nicio legă- tură cu procesulde restructurare", ci cu flexibilitatea cerută de noul business."Modelul de business pentru aceastăactivitate necesită o mare flexibilitate şi dimensionarea forţei demuncă în concordanţă cu contractele derulate la un anumit moment.De aceea am preferat să organizăm această activitate într-oentitate separată, care poate opera mai bine şi mai rapid pe acestmodel de afaceri, asigurând productivitatea şi competitivitateaînalte de care este nevoie pe piaţa de externalizare a proceselorde business (în cazul Romtelecom vorbim în special de servicii decall center şi back office)." Compania Romtelecom a anunţat înianuarie că are în plan să concedieze în acest an până la 1.400 deoameni.

Managerul Romtelecom spune că operatorul a selectat ca locpentru call-center oraşul Bacău luând în calcul mai multe elemente,printre care şi localizarea altor centre similare deţinute de altecompanii. "Oferim servicii de call centar fie folosindinfrastructura existentă (de exemplu centrul din Braşov), fie princentrul dedicat stabilit în Bacău. Am ales Bacău pentru cărăspundea mai multor cerinţe cheie, printre care aceea de a ficentru universitar, ţinând cont, de asemenea, de localizarea altorfurnizori de servicii de call center." Makowski, 57 de ani, careocupă din anul 2007 funcţia de director comercial pe segmentulbusiness, spune că Romtelecom are deja şi clienţi externi pentrudivizia call center.

"Pe termen lung ne aşteptăm să operăm 24/7 şi să servim cât maimulţi clienţi din străinătate. Piaţa internaţională deexternalizare a proceselor de business este estimată de Gartner la343 miliarde dolari în 2011 şi România ocupă o poziţie care o poateajuta să obţină beneficii din această piaţă care se extinde. Existăo tendinţă globală de externalizare a serviciilor către terţepărţi, pentru a optimiza costurile şi resursele îngeneral."

Romtelecom oferăastfel de servicii atât clienţilor din România, cât şi din afaraţării. Spre exemplu, avem deja un prim contract în altă limbă decâtromâna - lucrăm cu o companie italiană pentru care sunăm exclusivîn Italia. Aceasta reflectă calitatea pregătirii şi flexibilitateasistemelor de back office şi CRM, dar chiar mai important,versatilitatea angajaţilor şi faptul că românii vorbesc mai multelimbi străine, ceea ce e destul de rar în alte ţări europene".

În ceea ce priveşte salariile care vor pi plătite de Romtelecom,Makoeski a declarat că acestea "sunt confidenţiale, dar pot să văspun că sunt la nivelul celor plătite de alte call centere."
Romtelecom, companie controlată de grupul elen OTE şi statul român,este numărul unu pe piaţa de telefonie fixă, numărul doi pe piaţade net fix şi unul dintre cei mai mari furnizori de servicii deteleviziune de pe piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO