Mediafax.biz Exclusiv

Samson, GSK Consumer Healthcare: Piaţa de suplimente alimentare va scădea cu circa 18% în acest an

18.11.2010, 13:25 46

"Pentru anul următor, ne aşteptăm ca aceastătendinţă descrescătoare să continue", a mai spus Samson.

În schimb, alţi jucătorii de pe piaţa deprofil, precum Walmark şi Labormed, au o opinie maioptimistă.

Viziunea lor este împărtăşită şi de firma decercetare PMR, care estimează că vânzările de suplimente alimentarear putea creşte anual cu 10-16% în intervalul 2010-2012 comparativcu nivelul de peste 100 milioane euro din 2009, urmând ca din 2013avansul să ajungă la 30%.

Astfel, consumul de suplimentealimentare pe cap de locuitor ar putea trece de 8 euro la orizontulanului 2013, comparativ cu nivelul de 4,7 euro înprezent.

"Suplimentele alimentare, ca şicelelalte produse de altfel, au fost afectate în principal descăderea puterii de cumpărare în ansamblu şi de felul în care acestlucru este translatat în reorganizarea priorităţilor în cadrulbugetelor familiilor. Am observat o tendinţă de creştere în ceea cepriveşte produsele de întărire a imunităţii, segment în careinteresul consumatorilor a crescut şi care a văzut multe lansărinoi în 2010", a afirmat Samson.

Suplimentele alimentare fac parte dincategoria medicamentelor care se eliberează fără prescripţiemedicală, aşa-numitele OTC-uri (over the counter).

Pe piaţa suplimentelor alimentare activeazăşi firme precum Zentiva şi Terapia Ranbaxy

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO