Mediafax.biz Exclusiv

Schulz, BMW Group România: „Anul viitor se estimează o creştere de 1% a PIB-ului în România, adică va fi puţin mai bine ca anul acesta, când nu a fost chiar aşa rău

Schulz, BMW Group România: „Anul viitor se estimează o creştere de 1% a PIB-ului în România, adică va fi puţin mai bine ca anul acesta, când nu a fost chiar aşa rău

Autor: Bogdan Alecu

04.11.2011, 15:33 172

La sfârşitul lunii octombrie 2010 dealerii auto vânduseră deja prin programul "Rabla" aproape 52.000 de maşini noi, din care 22.800 reprezentau automobile marca Dacia; anul acesta Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a contabilizat numai 25.549 de maşini noi, din care mai puţin de 8.000 au reprezentat modele asamblate la Mioveni. Astfel, în acelaşi interval, programul nu a avut decât jumătate din efectul de anul trecut, iar Dacia a vândut chiar cu aproape două treimi mai puţine maşini. Numai una din trei maşini vândute pe piaţa locală în acest an a fost achiziţionată în cadrul programului de reînnoire a parcului auto cu o lună înaintea încheierii acestuia, potrivit calculelor BUSINESS Magazin.

"Efectul rematului scade din ce în ce mai mult", spune Bogdan Florea, brand manager Volksagen autoturisme în cadrul Porsche România, importatorul mărcii pe piaţa locală. În cazul său, criza a fost mai blândă, în condiţiile în care Volkswagen a ajuns la peste 10% cotă de piaţă, cea mai ridicată de până acum.

În timp ce piaţa auto în primele nouă luni ale acestui an continuă scăderea de peste 10% faţă de perioada similară a anului trecut, un singur segment continuă să sfideze trendul - piaţa de leasing operaţional, care continuă creşterea faţă de anul trecut şi va încheia 2011 cu un avans undeva între 15 şi 20%. În acelaşi timp, programul "Rabla", cel care ar trebui să încurajeze vânzările de maşini către persoane fizice, aproape a îngheţat, cu toate că intră pe ultima sută de metri. "În a doua jumătate a anului nu putem spune că am simţit o schimbare în ceea ce priveşte vânzările. Doar faptul că este o diferenţă tot mai mare între vânzările către persoane fizice şi cele juridice. Dar noi avem noroc că există mulţi clienţi care cumpără flote Volkswagen. Şi anul viitor tot pe flote ne vom baza deoarece nu vedem o revigorare a cererii din partea clienţilor privaţi", explică Bogdan Florea.

Un al doilea segment care creşte este cel al maşinilor premium - cu cel puţin 25%, la fel şi vânzările de vehicule comerciale, ambele fiind susţinute, ca şi piaţa totală, de achiziţiile realizate de firme. "Noi suntem în continuare numărul unu pe piaţa premium şi acesta este targetul nostru. Vedem că şi Mercedes-Benz şi Audi au făcut o treabă bună şi că au început să se apropie. Segmentul premium creşte, chiar şi pe o piaţă care continuă să scadă. Sunt mulţi cei care acum au un Opel sau un Volkswagen sau chiar o Dacia şi care vor să urce în segmentul premium", spune Marco Schulz, directorul general al BMW Group România, importatorul mărcilor BMW şi MINI pe piaţa locală.

În primele nouă luni ale acestui an vânzările BMW pe piaţa locală au crescut cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 1.300 de unităţi, în timp ce Audi a avansat cu 36%, la puţin peste 1.200. Dacă BMW a avut în 2010 cea mai mare creştere, anul acesta Mercedes-Benz a crescut cel mai mult - cu peste 50%, dar la 1.127 de maşini.

"După ce am fost cunoscuţi pentru volumele ridicate pe piaţa SUV-urilor, acum, odată cu lansarea noilor Seria 1 şi Seria 3, dorim să creştem şi pe aceste segmente mai accesibile unde până acum concurenţii noştri au avut volume mai ridicate. În prezent, 70% din vânzările noastre reprezintă maşini cu tracţiune integrală, iar 60% sunt SUV-uri", a subliniat Schulz.

În ciuda scăderii pieţei din ultimii ani, cota de piaţă a BMW s-a dublat. Dacă în 2008 constructorul german avea mai puţin de 0,9% din vânzările de maşini, la finele lunii septembrie nemţii se pot lăuda cu aproape 2%.

Odată cu dublarea cotei de piaţă, BMW Group şi-a continuat extinderea reţelei în oraşe precum Oradea şi Brăila, iar în Piteşti dealerul Motor AG a deschis şi un centru MINI, acesta fiind al doilea la nivel naţional după cel din Bucureşti al Automobile Bavaria.

"Dacă la începutul lui 2008 erau două companii care alcătuiau reţeaua BMW Group,acum sunt cinci. Noi căutăm parteneri serioşi, companii care pot gestiona un astfel de business. Mai mult, BMW are o reţea mai mică decât Mercedes-Benz sau Audi tocmai pentru a asigura un volum de vânzări cât mai bun pentru fiecare reprezentanţă", a subliniat Marco Schulz.

Odată cu lansarea pachetelor de leasing financiar precum BMW Financial Services, în colaborare cu Unicredit Leasing, sau cele de întreţinere, Service Inclusive, BMW are în plan şi atragerea vânzărilor de flote. Concept care, cel puţin din punct de vedere teoretic, nu se adresează mărcilor premium, având în vedere faptul că acestea au un preţ superior celor de volum. "Majoritatea flotelor, inclusiv de maşini premium, sunt gestionate de firme de leasing operaţional. Iar aici cel mai mult contează costul total al acelui automobil, de la achiziţie, valoarea reziduală, între-ţinere şi finanţare. Luând în calcul toţi factorii, noi suntem competitivi deoarece avem maşini cu un consum mai scăzut şi o valoare reziduală mai bună decât alte mărci", a declarat directorul BMW Group România.

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei auto, Marco Schulz este de părere că anul viitor vânzările de maşini vor intra din nou pe un trend ascendent, iar segmentul premium va avansa cu cel puţin 25%, pe măsură ce tot mai mulţi clienţi vor dori o marcă premium.

"Anul viitor se estimează o creştere de 1% a PIB-ului în România, adică va fi puţin mai bine ca anul acesta, când nu a fost chiar aşa rău.Desigur, era bine ca ţara să aibă o infrastructură, dar chiar şi aşa, există potenţial de creştere. Situaţia economică din 2008 e total diferită de prezent. În primul rând, atunci băncile nu erau pregătite pentru ceea ce a urmat şi nici guvernele. Acum sunt mai pregătiţi", a subliniat Schulz.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO