Mediafax.biz Exclusiv

Secuiana estimează afaceri în creştere cu 7-8% în acest an şi angajează 30 de persoane

Autor: Alice Gheorghe

11.01.2011, 12:47 25

Laszlo a adăugat că Secuiana a încheiat anul 2010 cu o cifră deafaceri de 4,6 milioane de euro şi a înregistrat pierderi, fără apreciza valoarea acestora.

"Anul 2010 a fost un an dificil şi pentru Secuiana, ca şi pentruceilalţi producatori şi retaileri de confecţii. În prima parte aanului ne-am confruntat cu reduceri de comenzi la extern şi scăderiale vânzărilor pe intern, aspecte care au dus la reducerea forţatăa capacităţii noastre de producţie prin concedieri de personal.Piaţa internă a căzut din cauza crizei şi practic toată lumea aaşteptat promoţiile pentru a cumpăra. Acest lucru a continuat şi înpartea a doua a anului, influenţat şi de reducerea salariilorbugetarilor", a spus Laszlo.

Astfel, producătorul a renunţat în 2010 la aproximativ 70 deangajaţi pe parcursul anului trecut, având în prezent 420 desalariaţi.

Potrivit lui Laszlo, exporturile companiei s-au redus anultrecut aproape la jumătate.

"Exporturile au scăzut în 2010 cu 45% comparativ cu anul 2009.Cu toate acestea, începând cu luna octombrie au început să îşirevină şi în acest fel a crescut şi producţia. În momentul de faţă,mulţi clienţi se întorc din China căutând capacitate de producţie",a explicat directorul general al Secuiana.

Lazlo a precizat că în contextul revenirii exporturilor seaşteaptă în acest an la un avans al cifrei de afaceri cu 7-8%."Pentru anul curent ne-am bugetat o creştere de 7-8 % faţă de anultrecut, în special datorită creşterii exportului. (...) Dorim sărealizăm o creştere a exportului pe pieţele existente fără săintrăm pe pieţe noi ", a adăugat reprezentantul Secuiana.

Principalele ţări în care Secuiana exportă sunt Franţa, Suediaşi Grecia.

Producătorul de confecţii deţine în prezent o reţea de 31 demagazine proprii şi 5 în franciză, şi ia în calcul închiderea adouă unităţi neprofitabile. Anul trecut, Secuiana a închis treimagazine care nu aduceau profit şi a inaugurat alte patruunităţi.

"Nu pregătim deschideri pentru anul 2011, dar acest lucru vadepinde foarte mult de conjunctură. Dacă vom primi oferte foartebune, în centre bune, şi în condiţii foarte avantajoase, nu vomrefuza. Noi am vrea să închidem încă două magazine nerentabile, darnu suntem siguri că vom reuşi, din cauza prevederilor contractelorde inchiriere", a precizat Laszlo.

Investiţia efectivă într-un magazin Secuiana se ridică la12.000-15.000 euro, la care se adaugă stocul de marfă în valoare deaproximativ 150.000 de euro.

Firma face parte din grupul Secuiana alături de producătorii detextile Seconf - Covasna şi S'mode, dar şi firma de transportSecuiana Trans.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO