Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Alico: Un agent bun câştigă 2.000- 3.000 de euro pe lună

Şeful Alico: Un agent bun câştigă 2.000- 3.000 de euro pe lună

Autor: Adelina Mihai

29.04.2011, 10:19 189

"Cariera şiveniturile unui agent cresc exponenţial cu numărul de asigurări pecare le încheie.Elpoate câştiga în trei ani de zece ori mai bine decât a câştigat înprimul an. Un astfel de agent, care are un client nou pe săptămânăşi o retenţie de 90% a clienţilor şi care îi convinge pe aceştia săinvestească 7- 8 % din venitul lor anual în asiguare, ajunge la unvenit constant de 2.000- 3.000 de euro pe lună. Undeva la 10% dincei 400 de agenţi ai Alico ating astfel de performanţe şivenituri", a spus Alexandrescu, care conduce Alico din2005.

Alico este una din celemai mari companii de pe piaţa locală de asigurări, aflată pe locultrei anul trecut după ING Asigurări de Viaţă şi BCR Asigurări deViaţă pe segmentul de asigurări de viaţă. Alico a subscris în 2009prime brute în valoare de 191 mil.lei, având o cotă de piaţă de 11,7%, potrivitultimelor date raportate, iar reprezentanţii companiei susţin căafacerile le-au crescut cu 10% anul trecut.

Agenţii performanţi cresc şi încasărileprimite de managerii de agenţie, care pot ajunge la venituri de10.000 de euro pe lună dacă au o experienţă de 5-6 ani laconducerea unei unităţi, dintr-o poziţie din care coordonează celpuţin 10 agenţi cu rezultate foarte bune.

Alico are în prezent 400 de agenţi devânzări în 12 locaţii, iar în proporţie de 90% dintre aceştia suntpersoane fizice autorizate, în timp ce 10% au microfirme.Pe partea de backoffice, compania are 154 de angajaţi permanenţi.

În opinia lui Alexandrescu, pepiaţa locală de asigurări de viaţă nu există resursă umană gataformată, ci două companii mari care au format "şcoli" pentruinstruirea angajaţilor din asigurări: şcoala olandeză, orientatăcătre segmentul corporate, şi şcoala americană, orientată cătreantreprenoriat.

"Aceste două companii au datspecialişti în toate companiile de asigurări de viaţă, atât în zonade vânzări, cât şi în cea de back office", a mai spusAlexandrescu.

Compania a înfiinţat luna trecutăfirma Alico Training & Consulting, pentru că legislaţia îiobligă pe asigurători să îşi autorizeze agenţii proaspăt recrutaţi,pe care trebuie să îi trimită la cursuri pentrulicenţiere.

Astfel, toată formareaprofesională a agenţilor şi a angajaţilor se va face prinintermediul acestei firme, care va folosi şi o platformă dee-learning.

Numai unu din 3 agenţi recrutaţirămâne în companie

Din 100 de agenţi recrutaţi,numai o treime rămân în sistem, aceştia fiind cei care reuşescsă-şi creeze un portofoliu de clienţi care să le ofere"siguranţă".

"Ne asumăm pierderile cauzate de cei care nucontinuă să lucreze pentru noi. Pe parcursul a 12 luni, undeva la60- 70/% din oameni fie îşi aleg meseria în sistem de part time,fie ies cu totul din sistem.Investiţia într-un asftel de om este precum oasigurare de viaţă, el începe să fie productiv abia după anul 3 sau4".

Aproximativ 80 de agenţi dincadrul Alico lucrează în companie din anii 1999 - 2000.

Anul trecut a fost primul în carejucătorii de pe piaţa asigurărilor au înregistrat scăderi, uniidintre ei confruntându-se cu un declin de două cifre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO