Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Bergenbier, uimit de cum se modifică lunar vânzările

Şeful Bergenbier, uimit de cum se modifică lunar vânzările

Autor: Ioana David

15.11.2011, 18:54 510

Fabrica de laPloieştieste singura pe care compania o deţine, după ce anterior a închis fabrica de la Blaj, iar acum este interesată de vânzarea acelei facilităţi.

Totodată, la Ploieşti Bergenbier a anunţat finalizarea unei investiţii de 200.000 de euro într-o staţie de biogaz (un amestec de gaze rezultate din procese de fermentaţie), care presupune folosirea acestuia pentru a genera energie termică.

O piaţă foarte volatilă

Bergenbier, companie ce anul trecut a avut un rulaj de 469,7 mil. lei (111,6 mil. euro), a lansat anul acesta brandul Staropramen, brandul fanion al grupului StarBev din care compania face parte.

"La cinci luni după lansare suntem mulţumiţi de rezultate. Putem vinde mai mult, însă suntem bine", a spus Jens Hoesel, directorul general al Bergenbier, referindu-se la Staropramen.

De origine cehă, Staropramen este al şaselea brand pe care Bergenbier îl produce la Ploieşti, celelalte fiind Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Beck's şi Lowenbrau.Compania mai importă însă specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden.

StarBev este deţinută de fondul de investiţii CVC Capital Partners.

Întrebat de rezultatele de până acum ale companiei, şeful Bergenbier nu a dorit să ofere in formaţii exacte, spunând numai că au urmat trendul pieţei.

Potrivit calculelor ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), piaţa de bere a scăzut cu 0,4% în primele opt luni ale anului.Nici vara nu a fost bună pentru berari, vânzările înregistrând un declin de 0,7% în perioada iunie-august anul acesta, comparativ cu perioada similară din 2010.

Hoesel, care a preluat mandatul în luna mai, spune despre piaţa din România că este foarte volatilă şi deşi nu mai scade, aşa cum s-a întâmplat anul trecut, încă nu s-a desprins o tendinţă. Potrivit datelor Asociaţiei Berarii României, anul trecut industria s-a contractat cu 3,5%.

"Iulie-august au rămas cele mai bune luni, nimic nu s-a schimbat în acest sens, dar şi septembrie a fost bună datorită vremii", a mai spus Hoesel.

Cu toate acestea, el remarcă fluctuaţiile puternice de la o lună la alta şi spune că nici acum nu poate face o estimare cu privire la mersul pieţei la nivelul întregului an.

Dă semne de revenire?

Ultimele informaţii publice disponibile sunt cele ale Asociaţiei Berarii României, care arată că în primul semestru din 2011 consumul de bere s-a ridicat la 8 milioane de hectolitri, nivel asemănător cu cel atins în perioada similară a anului trecut.

Jens Hoesel spune că nu doar piaţa berii a oscilat puternic, ci şi industrii precum băuturile răcoritoare.Pe de altă parte, Hoesel, care a mai lucrat şi pe pieţe vestice, spune că volatilitatea puternică este specifică României.Întrebat dacă fluctuaţiile în consum au vreo legătură cu ştirile pesimiste legate de situaţii precum cea din Grecia, el a răspuns că aceasta ar putea să fie o explicaţie.

Hoesel, 48 de ani, de origine germană, a venit la conducerea Bergenbier în luna mai, anterior fiind chief sales officer al StarBev.Alături de Hoesel, alţi doi manageri din această industrie şi-au început mandatul în 2011: Hezy Ovadia (şeful URBB) şi Andrew Highcock (şeful Ursus).

Principalii concurenţi ai Bergenbier sunt Ursus, Heineken, URBB şi Romaqua (prin brandurile Albacher şi Dorfer).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO