Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Kenvelo, grup cu 70 de magazine: Criza, deşi este în runda a patra deja, are încă putere

Şeful Kenvelo, grup cu 70 de magazine: Criza, deşi este în runda a patra deja, are încă putere

Autor: Cristina Rosca

05.04.2012, 12:30 407

Grupul Kenvelo, care cuprinde aproape 70 de magazine sub brandurile Kenvelo, Lee Cooper şi Tom Tailor, a intrat pe piaţa locală în urmă cu aproape un deceniu, când numele mari ale modei, precum Zara, H&M, New Yorker sau C&A nici nu se gândeau să pună România pe harta lor.

În ultimii ani însă, piaţa locală s-a aglomerat după ce giganţii retailului de îmbrăcăminte au observat că românii sunt dispuşi să cheltuie bani chiar şi în perioade dificile pentru economie, iar piaţa are potenţial şi pentru următorii ani.

Cu ce vine nou Kenvelo pentru a face faţă concurenţei de pe piaţa locală? "România este foarte diferită de celelalte state din regiune. Românii au sânge mediteranean şi de aceea am observat că indiferent de contextul economic le place să cheltuie bani, fie că vorbim de haine, călătorii sau altceva. La polul opus, cehii pun de-o parte aproape o treime din banii pe care îi câştigă. Ei sunt economi", explică Besadoux comportamentul de consum pe care îl cunoaşte deoarece Kenvelo este prezent în majoritatea pieţelor din regiune şi a avut timp să studieze acest lucru.

În ultimii trei ani, marcaţi de criza economică, consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Primele semne de revenire au apărut în trimestrul patru al anului trecut când s-au consemnat primele date cu plus. Mai mult, în primele două luni ale acestui an avansul a fost de cinci procente.

"Am observat în ultimii ani că românii au început să caute cel mai bun brand, cel mai bun design şi cea mai bună calitate, la cel mai bun preţ. Dar continuă să cumpere", spune Besadoux (52 de ani), care conduce operaţiunile Kenvelo în România de aproape trei ani.

Francezul spune că piaţa s-a schimbat în ultimii ani atât din cauza situaţiei economice, cât şi din cauza intrării de noi jucători pe piaţa locală de fashion.

"Piaţa e mare şi toată lumea cumpără de oriunde găseşte ceva să îi placă".

Afaceri pe plus

Afacerile Kenvelo au ajuns anul trecut la circa 23 mil. euro, în creştere cu 2% faţă de anul anterior, însă cu 35% sub pragul maxim atins în 2008. Nici pentru acest an şeful Kenvelo nu estimează creşteri semnificative.

"Criza, deşi este în runda a patra deja, are încă putere.De aceea estimez că cifra de afaceri pentru brandul Kenvelo va rămâne la nivelul anului trecut sau va creşte uşor".

Kenvelo deţine pe piaţa locală 52 de magazine şi până la finalul anului numărul va creşte cu maximum trei. Philippe Besadoux spune că în cazul acestui brand compania doar ajustează ceea ce deja deţine, respectiv relocă unele magazine.

Deschiderile de noi magazine au loc doar dacă se deschid şi noi malluri cu potenţial.

"Deja suntem prezenţi peste tot cu Kenvelo".

În ultimul an compania a închis un singur magazin, în Brăila, oraş în care C&A a deschis un magazin ieri, iar H&M urmează să intre în următoarele săptămâni.

"În opinia mea, Brăila este un oraş foarte dificil. De regulă închidem când nu mai există nicio şansă să aducem magazinul pe profit".

Kenvelo nu este singurul retailer care a închis magazine în Brăila. Şi francezii de la Carrefour au închis aici un hipermarket.

Mai mult, centrul comercial Armonia din Brăila a intrat în faliment, dar proiectul Promenada are un grad bun de ocupare în prezent şi chiriaşi ca Bricostore, Carrefour sau New Yorker.

Un nou model de business

Acţionarii Kenvelo, unul dintre cele mai vechi şi mai cunoscute branduri de pe piaţa locală de fashion, şi-au schimbat în toamna anului trecut strategia de business pentru România, creând un grup alcătuit din trei branduri: Kenvelo, Lee Cooper şi Tom Tailor.

Acest nou plan de business îi trimite pe oamenii de afaceri PioFrancesco Borghetti şi Ni Lesh Sajnani, acţionarii Kenvelo, mai aproape de modelul liderului pieţei locale de profil, Inditex.

Spaniolii de la Inditex, cu afaceri de circa 150 de milioane de euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF, sunt prezenţi pe piaţa locală cu şapte branduri - Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho şi Massimo Dutti.

Spre deosebire de Inditex, care deţine toate aceste branduri, acţionarii Kenvelo au preluat franciza Lee Cooper pentru Europa Centrală şi de Est şi au un parteneriat regional cu germanii de la Tom Tailor.

În cazul Lee Cooper, aceasta este o reintrare pe piaţă, după ce în urmă cu circa doi ani LCR Jeans, firma care deţinea licenţa magazinelor Lee Cooper la nivel local, a intrat în insolvenţă.

La acel moment magazinele au fost închise.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO