"De atragerea investitorilor străini va depinde succesul acestor oferte, şi pentru ca acest lucru să se întâmple trebuie ca documentaţia şi modul în care sunt structurate ofertele să fie transparente", a adăugat oficialul.
De asemenea, Anghelache precizează că este important ca investitorii să aibă încredere în piaţa de capital care să le poată da posibilitatea de fructificare a acţiunilor cumpărate în ofertă la un preţ mai bun.
Cu toate acestea, cheia pentru ca ofertele publice să-şi găsească suficienţi cumpărători este ca statul să vândă acţiunile la un preţ atractiv.
Preţul insuficient de atractiv a fost şi unul dintre motivele care au făcut ca oferta de 9,84% din Petrom din vara trecută să fie un eşec.
Statul nu a reuşit să vândă acţiunile Petrom, deoarece investitorii au considerat că preţul minim cerut de Guvern la acea vreme, de 0,37 lei/acţiune, nu era suficient de atractiv, în condiţiile în care pe bursă se tranzacţionau în jurul nivelului de 0,4 lei.
"Preţul din ofertă este important. După ce compania Petrom a raportat rezultate financiare foarte bune în 2011, unii investitori pot avea regrete acum că nu au subscris la oferta din vara anului trecut considerând ca preţul cerut de stat a fost prea mare. E greu de spus care a fost cauza eşecului ofertei Petrom", comentează Anghelache.
În opinia ei vina poate fi a preţului sau poate a fost faptul că intermediarul implicat în ofertă a avut de-a face pentru prima dată cu piaţa de capital a României sau poate a primat conjunctura internaţională a pieţelor.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels