Mediafax.biz Exclusiv

Succesul ofertelor publice de pe BVB în acest an depinde de atragerea investitorilor străini, spune şeful CNVM

Autor: Roxana Pricop

01.03.2012, 14:11 112

"De atragerea investitorilor străini va depinde succesul acestor oferte, şi pentru ca acest lucru să se întâmple trebuie ca documentaţia şi modul în care sunt structurate ofertele să fie transparente", a adăugat oficialul.

De asemenea, Anghelache precizează că este important ca investitorii să aibă încredere în piaţa de capital care să le poată da posibilitatea de fructificare a acţiunilor cumpărate în ofertă la un preţ mai bun.

Cu toate acestea, cheia pentru ca ofertele publice să-şi găsească suficienţi cumpărători este ca statul să vândă acţiunile la un preţ atractiv.

Preţul insuficient de atractiv a fost şi unul dintre motivele care au făcut ca oferta de 9,84% din Petrom din vara trecută să fie un eşec.

Statul nu a reuşit să vândă acţiunile Petrom, deoarece investitorii au considerat că preţul minim cerut de Guvern la acea vreme, de 0,37 lei/acţiune, nu era suficient de atractiv, în condiţiile în care pe bursă se tranzacţionau în jurul nivelului de 0,4 lei.

"Preţul din ofertă este important. După ce compania Petrom a raportat rezultate financiare foarte bune în 2011, unii investitori pot avea regrete acum că nu au subscris la oferta din vara anului trecut considerând ca preţul cerut de stat a fost prea mare. E greu de spus care a fost cauza eşecului ofertei Petrom", comentează Anghelache.

În opinia ei vina poate fi a preţului sau poate a fost faptul că intermediarul implicat în ofertă a avut de-a face pentru prima dată cu piaţa de capital a României sau poate a primat conjunctura internaţională a pieţelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO