Mediafax.biz Exclusiv

Şucu, Mobexpert: Beneficiile magazinelor din străinătate au fost mai mult de imagine, vom continua să ne axăm în special pe magazinele din ţară

Autor: Ana Raduta

07.03.2011, 14:22 44

"În cazulcelor două magazine din Belgrad şi din Sofia, beneficiile au fostmai mult de imagine decât financiare, aşa că vom continua să neaxăm în special pe magazinele din ţară", spune şefulMobexpert.

În momentul de faţă, din totalul producţiei, 18% înseamnăexport, iar ţinta grupului este ca exportul să se menţină între 12%şi 20%.

Cu toate acestea, pe termen lung, omul de afaceriintenţionează să consolideze la nivel regional marca Mobexpert şiare în vedere să opereze 15 hipermagazine în regiunea balcanicăpănă în 2015.

În ultimii zece ani, valoarea totală a investiţiilorrealizate în hipermagazinele de mobilă s-a ridicat la 64 milioanede euro, acestea totalizând o suprafaţă de circa 111.000 de metripătraţi.

În prezent, Mobexpert operează o reţea de 10 hipermagazineîn ţară şi unul la Sofia, precum şi 20 de magazine, dintre careunul a fost deschis la Belgrad.

"Începând cu 2000, am construit în fiecare an câte20.000-25.000 de metri pătraţi de clădiri.2010 a fost primul an încare n-am mai construit nimic, ci doar am finalizat un proiect dejaînceput", precizează Şucu.

Anul 2009 a fost primul cândafacerile Mobexpert au scăzut, iar 2010 a continuat pe aceeaşitendinţă, cifra de afaceri a grupului ajungând până la nivelul din2002, respectiv la 110 milioane de euro.

Pentru 2011 Şucu estimeazăun nivel similar, chiar dacă se aşteaptă ca piaţa mobilei să maiînregistreze o uşoară scădere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24