Mediafax.biz Exclusiv

Tymbark tatonează piaţa apelor minerale şi speră la vânzări mai mari cu 10%

Tymbark tatonează piaţa apelor minerale şi speră la vânzări mai mari cu 10%

Autor: Ioana David

02.01.2011, 20:40 70

"Înpermanenţă, suntem deschişi noilor oportunităţi, urmărind întreagapiaţă, de aceea nu excludem nici-o posibilitate de dezvoltare îndomeniu", a spus Krzysztof Grabowski, preşedintele consiliului deadministraţie al companiei.

Tymbark, unul dintre cei mai mari in vestitoripolonezi din România, a avut în 2009 afaceri de 54 mil. euro, şideţine două fabrici de sucuri la Vălenii de Munte (judeţulPrahova).

Apele minerale, unul dintre puţinele segmentedin piaţa FMCG (bunuri de larg consum) încă dominate de companii cucapital românesc prin brandurile Borsec (al Romaqua) şi IzvorulMinunilor (al European Drinks), s-a aglomerat în 2010 prin lansareabrandurilor Bilbor, Azuga Apă de Izvor şi AquaCarpatica.

Astfel, com pania United Romanian Bre weriesBereprod (URBB), producătorul be rilor Tuborg şi Carlsberg, alansat bran dul Bilbor, Violeta şi Valerii Moraru, foştii acţionariai Bere Azuga, au venit în piaţă cu Azuga Apă de Izvor, în timp ceomul de afaceri Jean Valvis a reintrat în industrie cu AquaCarpatica.

În 2011, producătorul polonez şi-a bugetat ocreştere a businessului local cu 10%, o evoluţie similară fiindînregistrată şi în 2010.

"Estimăm că în 2010 ne-am apropiat depreviziunile iniţiale, când am estimat o creştere a vânzărilor de10% comparativ cu anul 2009. Exportul a înregistrat o creştere maimare decât piaţa internă", a spus Krzysztof Grabowski. Potrivitunor infor maţii anterioare oferite de companie, aceasta s-a axatîn prima jumătate a anului trecut pe promoţii pentru a-şi menţinevolumele în condiţiile declinului de pe piaţa băuturilornecarbonatate.

Mai puţine lansări

Deşi s-a numărat printre cei mai dinamicijucători din piaţa băuturilor non-alcoolice în ultimii doi ani,perioadă în care a lansat două branduri pe segmentul de nişă alsucurilor pentru copii şi s-a extins pe categorii noi cu brandurileTymbark şi La Festa, în 2010 Tymbark Maspex a fost extrem deprudentă.

"Faţă de anii trecuţi, nu am avut multelansări de produse sau sortimente noi, obiectivul principal alcompaniei Tymbark Maspex România fiind acela de consolidare apoziţiei existente pe pieţele pe care activăm, cea a sucurilorrespectiv cea a produselor instant. Ne-am concentrat pe brandurilece au deja o notorietate pe piaţa românească", a mai spus KrzysztofGrabowski.

În prezent portofoliul companiei este împărţitîn divizia de sucuri (cu brandurile Tymbark, Tedi, Tedi Play, TediWaterr, Carotella, Ciao şi Figo) şi divizia de produse instant (cubrandurile La Festa, Coffeeta, Brumi, Arnos, Cacao Van şiEkland).

Bugetul de promovare al companiei s-a ridicatîn 2010 la 11 mil. euro rate card (fără discounturi), iar în 2011şi-a propus creşterea acestui nivel însă nu a precizat până la cât.Tymbark Maspex, unul dintre cei mai mari investitori polonezi dinRomânia, deţine două fabrici de sucuri la Vălenii de Munte (judeţulPrahova), iar cea mai recentă fabrică a fost finalizată în2009.

Tatonează piaţa apelorminerale

Grupul polonez Maspex a avut în 2009 afaceride 54 mil. euro, în scădere cu circa 7% faţă de 2008. În monedalocală, afacerile s-au majorat cu 7% în intervalulmenţionat.

Grupul polonez deţine în România şi pasteleArnos, însă afacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajelerealizate de divizia de sucuri şi de băuturi instant LaFesta.

La rândul său, producătorul Arnos a raportatpe 2009 afaceri de 3,2 mil.euro (13,4 mil. lei), în scădere cucirca 25% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

Pe piaţa sucurilor naturale din fructe,estimată la câteva sute de mi lioane de euro, cei mai mari competitori ai Tymbark sunt îmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, PepsiAmericas şi Parmalatproducătorul sucurilorSantal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO