Mediafax.biz Exclusiv

Un fost director al Rompetrol pune pe picioare o reţea de benzinării automatizate

Autor: Roxana Petrescu

24.11.2010, 17:56 27

AutoMat, căci aşa se va numi noul lanţ debenzinării, va fi prima reţea care se va dezvolta exclusiv prinpuncte de alimentare complet automatizate, planul investitorilorfiind acela de ajunge în trei ani de la lansare la 100 de unităţiîn urma unor investiţii de 25 de milioane deeuro.

Mai mult, compania crede că în aceastăperioadă va putea ajunge la o cotă de 3% dintr-o piaţă estimatăanul acesta la 6-7 miliarde de euro. Cu acest nivel, AutoMat i-arputea depăşi pe italienii de la Eni Ro mâ nia, operatorul lanţuluide benzinării Agip, care au în prezent numai 2,5% din piaţă.Ţintasunt marile centre comerciale.

Cel care conduce lansarea acestui nou lanţ debenzinării este Laurenţiu Argeşanu, fost director de operaţiuni încadrul Rompetrol Dowsntream, al doi lea mare jucător din in dustriapetrolieră locală. Ar ge şanu spune că nu este acţionar laBioromoil Au tomatic Stations, com panie înfiinţată în 2008 careaparţine firmei Bioro moil. Principalul obiect de activitate alBioromoil este comerţul cu biodiesel pe teritoriul României,compania având afaceri de 31 mil. euro în2009.

Acţionarii Bioromoil sunt compania cipriotăHaropi Trading Limited şi un cetăţean din Republica Moldova,Chetrar Vladislav, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

"Toată lumea se confruntă cu problematimpului, iar noi ne vom baza pe conceptul de proximitate. În treiani vrem să ajungem la 100 de staţii, investiţia pe unitate urmândsă fie de circa 250.000 de euro. Banii vor fi atraşi atât din surseproprii, cât şi din finanţări externe.

Ţintim la o cotă de piaţă de 3%", spuneArgeşanu.

În ultimii ani, nu a fost lansată nicio marcănouă de benzinării, exceptând cele câteva procese de rebrandingcare au avtut loc pe piaţa locală. În prezent, cei mai marijucători sunt Petrom, care administrează local şi brandul OMV,Rompetrol, Lukoil, MOL şi Agip. Lansarea acestui nou lanţ debezinării vine în contextul în care cererea de produse petrolierese confruntă cu al doilea an de scădere, diminuarea consumuluiurmând să ajungă în 2010 la 10%, cele mai optimiste estimăriindicând doar o stagnare pentru 2011.

Compania crede că în trei ani va putea ajungela o cotă de 3% dintr-o piaţă estimată anul acesta la 6-7 miliardede euro. Cu acest nivel, AutoMat i-ar putea depăşi pe italienii dela Eni România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO