Mediafax.biz Exclusiv

Ursus Breweries: În 2011 e posibilă o stabilizare a segmentului de bere superpremium, cu o creştere temperată în anii viitori

Autor: Ioana David

07.11.2011, 14:00 86

"În 2011 e posibilă o stabilizare a segmentului, cu o creştere temperată în anii viitori. E un segment în care consumatorii devin din ce în ce mai atenţi la alegerile pe care le fac. Asistăm la o continuă sofisticare a acestora", a spus ea.

Reprezentantul Ursus vede o creştere temperată a acestei zone în anii viitori.

"Segmentul superpremium din care fac parte Peroni şi Pilsner Urquell este cel în care efectele crizei economice şi-au pus puternic amprenta. Micşorarea segmentului a fost cauzată de un fenomen vizibil de migrare a consumatorilor către segmentul premium, dar şi de reducerea intensităţii şi a frecvenţei consumului de bere, mai ales în HoReCa (hoteluri, restaurante - n.red.), principalul canal de comercializare în categorie", spune Andrei.

Vânzările de bere au înregistrat o scădere de 0,7% în perioada iunie-august anul acesta,comparativ cu perioada similară din 2010, relevă o analiză a ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

În total, berarii au vândut în această perioadă puţin peste 6 milioane de hectolitri de bere, iar cea mai bună lună şi singura de creştere a fost iunie, avans anulat însă de scăderile din iulie şi august.

În total, în primele opt luni ale acestui an, piaţa de bere a avut o scădere de 0,4% comparativ cu perioada similară din 2010, ceea ce indică faptul că industria se îndreaptă spre un nou an de scădere. Ar fi al treilea, după ce consumul a scăzut atât în 2009, cât şi în 2010.

Piaţa locală de bere este evaluată de Ernst & Young la aproape 1,8 mld. euro (valoare care include TVA).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO