Mediafax.biz Exclusiv

UTI Grup a acţionat în instanţă Oracle România pentru implementarea unui sistem informatic defectuos

Autor: Iancu Liviu

21.01.2011, 15:15 96

"UTI are ca obiective strategice, printre altele, listarea la obursă regională în perioada următoare. În planul de pregătirepentru acest eveniment, figurează şi introducerea unui sisteminformatic de management performant şi transparent, care să deaîncredere investitorilor în vizibilitatea şi trasabilitateaoperaţiunilor economice", au declarat agenţiei MEDIAFAXreprezentanţii direcţiei de comunicare corporatistă a UTI.

Astfel, în anul 2006, UTI încheiat cu Oracle România un contractcare are ca obiect furnizarea unui sistem informatic complex,Oracle E-Business Suite, versiunea 12.

Potrivit prevederilor contractuale, UTI urma să primeascăservicii furnizate în mod profesionist, în conformitate custandardele industriale şi certificatele ISO 9001: 2002 pentruservicii şi suport tehnic.

"În realitate, sistemul livrat cu foarte mare întârziere deOracle, prezintă un grad ridicat de instabilitate, genereazăaleatoriu erori, ceea ce conduce la carenţe în activitatea zilnicăa companiei şi influenţează negativ acurateţea rapoartelor şi ainformaţiilor consolidate. Mai mult, după un an de la termenulcontractual, aplicaţii cerute în mod expres de legislaţia dinRomânia nu au fost livrate, compania UTI fiind pusă în situaţia dea elabora manual documente contabile solicitate de legea română.Date fiind aceste deficienţe majore, care au cauzat importanteprejudicii şi care nu s-au rezolvat pe cale amiabilă, UTI a deschisacţiune în justiţie împotriva Oracle România, solicitând remediereadeficienţelor existente în derularea contractului şi a comenzilor,plata cheltuielilor de judecată, precum şi daune morale şi deîntârziere", au adăugat sursele citate.

Potrivit reprezentanţilor UTI, pretenţiile financiare solicitateîn dosarul înregistrat la tribunal au o "valoare semnificativă",fiind justificate de valoarea mare a contractului şi de importanţasistemului informatic în procesul de listare la bursă.

În ianuarie 2010, la patru ani de la semnare, echipa OracleRomânia a finalizat soluţia informatică şi din acel moment zececompanii din grupul UTI au început să utilizeze acest sistem.

"După un an de exploatare a soluţiei implementate de OracleRomânia, UTI este foarte nemulţumită de modul în care acestea aufost implementate. Nemulţumirile UTI au fost transmise şi OracleRomânia şi constau în necunoaşterea propriului produs şi afuncţiunilor acestuia de către echipa de implementare şi în faptulcă modulul de localizare pentru raportările legale nu răspundecomplexităţii de business din cadrul UTI. Pagubele sunt foarte marila nivel operaţional şi au fost foarte clar cuantificate", au maispus reprezentanţii UTI.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Oracle România nu audorit să comenteze acuzaţiile UTI.

"Oracle România nu a primit o notificare oficială, prin urmarenu putem comenta asupra acestui subiect", au spus reprezentanţiiOracle.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO