Opinii

La (tot) mai multe televiziuni

10.10.2003, 00:00 11



I-as contrazice apasat pe cei ce acuza invazia posturilor noi de televiziune. Sunt in total dezacord cu cei ce considera aparitia de noi canale un fenomen inflationist. E drept ca abunda si greu le mai putem lista intr-o enumerare la "top of mind". Este adevarat ca s-a accentuat tendinta de extindere a afacerilor in zona audio-vizualului; asa cum intr-o vreme se nasteau perpetuu reviste lunare. Si la fel de adevarat este ca piata de publicitate n-a evoluat in proportie similara; astfel incat ne este greu sa imaginam planul de afaceri cu aspiratie la profit al noilor temerari. Dar in acelasi timp am asistat pe durata anului ce se apropie de sfarsit la calupuri extinse, aglomerate, excedate de comenzi. Sigur, solutia statiilor de televiziune (mari) va fi o crestere spectaculoasa de preturi in 2004. Dar solutia investitorilor publicitari va fi legata (si) de canalele alternative.



Vom apela mai riguros si mai stiintific la cercetare. Vom fi obligati la planificare complexa. Va trebui sa consideram campanie acea desfasurare mediatica ce include sase-sapte canale. Nu vom mai putea ignora fidelitatea la programe si telespectatorii putini, dar relevanti ai unor televiziuni din afara podiumului audientei.



E deja chestiune de profesionalism sa consideri Dicovery pentru brandurile premium. Daca vizezi adolescentii trebuie sa aloci un buget pentru Atomic si un altul pentru MTV. Pentru intelectualii rasati care-i privesc programele postul Romania Cultural a inaugurat si el obiceiul publicitar. Realitatea TV are propriul public loial, avizat, conectat, dinamic, devorator de informatie si sensibil asadar la mesaj comercial. B1TV a constituit la randu-i un suport folosit in exclusivitate de unele branduri. Iar acestea au capatat si recunoastere si notorietate. TVR 2 nu mai are doar rolul complementar de pe langa postul principal national, ci propria identitate, proprii telespectatori fideli si cota de investitie publicitara in crestere. Prima Tv se mentine fara eforturi majore la cota de popularitate. Acasa TV a intrat definitiv in liga mare, si-a depasit demult statutul de "frate mai mic" in grupul Mediapro si ne-a surprins prin oferta spectaculoasa de filme a acestei toamne. In anul electoral ce se apropie, intr-o tara cu populatie majoritar rurala, postul de televiziune EtnoTV va prospera si el. Antena 1 alunga plictiseala printr-o repozitionare superba, se lanseaza cu indrazneala si investitie ametitoare intr-un pariu menit a-i aduce procente suplimentare de audienta. Si implicit o cota mai robusta in media planuri. ProTv ramane brandul favorit al telespectatorilor, continua sa fie televiziunea inventiva, cosmopolita si populara in acelasi timp, brandul cald si viu care-si respecta mereu promsiunea fata de public. Spre satisfactia investitorilor publicitari. TVR 1 s-a mobilizat ca niciodata. Are o identitate noua, proaspata, fermecatoare. Are oferta bogata cu programe frumoase. Promoveaza cu consecventa non-violenta si ramane aproape de sufletul si preocuparile celor mai multi. Educa, informeaza, instruieste, modeleaza. Pana recent domina prin forta si volum, acum o face cu discretie si plin de gratie.



Cel mai recent jucator, National TV ne-a impresionat prin grandios si prin inovatie. Imagine impecabila, studiouri insolite, formule noi de prezentare, decoruri generoase, calde, frumos colorate. Si filme bune. Un inceput care-i legitimeaza includerea pe media-planuri.



Un mozaic superb de optiuni. Spre deliciul telespectatorilor si bunastarea industriei...la tot mai multe televiziuni!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO