Politică externă

Internetul, aliatul politic al candidatilor britanici

06.05.2005, 20:48 10

Politica moderna fara Internet nu se mai poate. Cele trei mari partide politice din Marea Britanie, Partidul Laburist, Partidul Conservator si Partidul Liberal-Democratic, au facut eforturi pentru a pune la punct website-urile proprii pentru campania electorala.

Peste 35 de milioane de britanici, adica aproximativ 60% din populatie, utilizeaza Internetul, iar mai mult de 5 milioane dintre acestia au accesat site-urile candidatilor sau ale partidelor politice in acest an in decursul campaniei electorale, conform Washington Post.

Adrian McMenamin, purtatorul de cuvant al Partidului Laburist caracterizeaza actualul site al formatiunii sale politice drept unul interactiv si cu foarte multe informatii. Ca si rivalii conservatori, laburistii au lucrat intens pentru a oferi alegatorilor site-uri ce contin imagini si inregistrari video de interes general si invitatii de a se alatura partidului respectiv sau de a face donatii.

Site-ul www.labour.org.uk al Partidului Laburist este un exemplu de simplitate care ofera celor ce il acceseaza cateva optiuni simple, o harta a Angliei care permite acestora sa localizeze zona in care se afla si sa vada ce a facut partidul pentru acea zona si un link care duce la jurnalul de campanie al prim-ministrului Tony Blair prezentat ca o combinatie de text si imagini video.

In schimb site-ul Partidului Conservator este unul traditional, cu putine culori, insa a oferit acelasi set de informatii si servicii ca si cele ale concurentilor. www.conservatives.com are jurnalul de campanie realizat nu de contracandidatul lui Tony Blair, Michael Howard, ci de sotia acestuia, Sandra Howard. Partidele politice au trimis alegatorilor, pe parcursul intregii campanii electorale, SMS-uri si e-mailuri in care motivau de ce ar trebui sa castige alegerile si atacau partidele rivale. Aceasta metoda este buna pentru partidele care vor sa ramana in atentia alegatorilor, dar nu le este de nici un folos atunci cand oamenii sunt decisi sa nu le voteze.

Dovada ca tehnologia are totusi efect asupra alegerilor din Marea Britanie a fost o intregistrare video pe site-ul Partidului Laburist, in care vicepremierul John Prescott oferea alegatorilor un tur virtual cu autobuzul pentru campanie "Prescot Express" in care erau prezentati angajati ce lucreaza din greu pe laptop-uri sau telefoane mobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO