Politică

Sefii consiliilor judetene pregatesc reduceri de personal in administratie

Sefii consiliilor judetene pregatesc reduceri de personal in administratie

Click pentru imaginea marita

10.07.2008, 18:46 129

Sunt prea multi angajati in consiliile judetene? Daca il ascultam pe presedintele CJ Prahova Mircea Cosma, da! Daca luam in considerare analiza presedintelui CJ Covasna Tamas Sandor, nu, din cauza faptului ca personalul nu este motivat de salarii.
Ambii presedinti au gandit insa formule de reorganizare a organigramei sau desfiintarea posturilor inutile.
La Prahova peste 50 de angajati ai consiliului judetean risca sa ramana fara locuri de munca in urmatoarele luni ca urmare a unui program de restructurare.
Mihai Cosma, care a mai condus CJ Prahova in perioada guvernarii PSD 2000-2004, isi motiveaza intentia de a reduce schema de personal invocand fie incompetenta unora dintre salariati, fie faptul ca exista posturi in organigrama care nu se justifica in niciun fel, referindu-se la directia de administratie locala, care nu ar avea activitate sau la directia de integrare europeana care nu ar fi elaborat decat un singur proiect pentru accesarea de fonduri europene.
Cosma spune ca in 2004, cand a fost schimbat din functie, aparatul propriu al CJ avea 150 de angajati, in ultimii patru ani numarul acestora ajungand la 243. Cosma a apreciat ca, din punctul sau de vedere, in CJ este nevoie de 170 - 180 de angajati. Statistica arata ca numarul angajatilor din intreaga administratie publica centrala a Romaniei a crescut cu aproape 30% in ultimii ani. Numarul functionarilor a depasit 200.000 de persoane in 2007, potrivit Institutului National de Statistica. La inceputul lui 2005, erau 158.000 de angajati la stat, iar in 1997 erau 130.000. In 1990, dupa Revolutie, in administratie lucrau doar 80.000 de angajati.
In alte judete sunt probleme cu acoperirea locurilor goale din schema, intrucat salariile sunt neatractive. La Covasna, unde consiliul judetean are cel mai mic buget din tara, cu venituri in 2007 de 90.954 mii de euro, potrivit datelor Trezoreriei Statului, in schema sunt 27 de posturi de functionari neocupate, majoritatea cu salarii de 9 milioane de lei brut.
"Cred ca problema salariilor este cea mai importanta atunci cand este vorba de interesul pentru un loc de munca aici", a spus Tamas Sandor, presedintele Consiliului Judetean Covasna.
De altfel, potrivit unui raport din 2007 al Autoritatii pentru Functionarii Publici din Romania, problema salariilor este prima nemultumire a functionarilor publici, care se plang ca au primit majorari, dar ca aceste nu acopera rata inflatiei sau ca salariile de baza difera pentru functionarii cu aceeasi incadrare. Printre nemultumirile angajatilor din sectorul public se numara si faptul ca motivarea functionarilor si atractivitatea carierei sunt scazute.
Tamas spune ca va propune consilierilor judeteni sa fie de acord cu o limpezire a organigramei consiliului, dupa ce aceasta a fost modificata de mai multe ori in ultimii ani si va cere crearea a doua directii distincte intre Directia de deservire gospodareasca care a fost unificata cu cea de Patrimoniu.
Nu in toate situatiile desfiintarea posturilor presupune ca oameni din administratia locala isi vor pierde locurile de munca.
La Suceava, de exemplu, Gheorghe Flutur va propune astazi consilierilor judeteni redistribuirea unor posturi din cele 180 ale organigramei in directii pe care le considera prioritare, cum ar fi accesarea de fonduri europene si turismul.
"Voi propune consilierilor judeteni sa fie de acord cu crearea de puncte de lucru ale consiliului la Vatra Dornei sau la Radauti, pentru a facilita accesul oamenilor din judet la proiectele CJ, iar aici vor merge angajati ai CJ", a spus pentru ZF Gheorghe Flutur.
Noua organigrama a lui Flutur, care urmeaza sa fie dezbatuta astazi in CJ Suceava, propune reducerea aparatului administrativ si reorientarea catre fonduri europene si turism. Flutur nu a spus daca noua schema prevede reduceri de personal.
Presedintii CJ Cluj si Ilfov Alin Tise, respectiv Cristache Radulescu spun ca sunt in plin proces de evaluare a situatiei din consiliu, masurile pe care le vor lua urmand sa fie anuntate in cateva saptamani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO