Prima pagina

230.000 de euro, cel mai scump ceas comandat in Romania

31.05.2006, 00:00 38

Cand saptamanalul Business Magazin a decis sa lanseze un supliment bianual despre lux, prima intrebare a fost: ce anume personifica cel mai bine luxul la ora actuala in Romania?

Sigur, multi romani isi cumpara masini de lux, dar parca nici ultimul model de Mercedes, nici Rolls-ul "fantoma" nu mai sunt chiar atat de impresionante intr-un oras in care 99% dintre turistii straini raman uluiti de numarul incredibil de automobile high-end. Cel putin bucurestenii s-au mai blazat.

Casele si vilele se vand la preturi astronomice, ce-i drept, dar niciun cunoscator nu le poate asemana cu palatele din alte tari, unde la vreo 2 mil. euro, chiar gasesti un castel cu tot cu peisaj naucitor si cu spiritele stramosilor incluse in pret.

In lumina vanzarilor de anul trecut si a recordurilor financiare de anul acesta, se pare ca, cel putin deocamdata, ceasurile de "high-end luxury" (adica, mai pe romaneste, luxul cel mai luxos) sunt noul simbol al statutului social, al posibilitatilor financiare nelimitate si, ce-i mai important, al bunului-gust. Pentru ca un ceas nu e atat de evident ca o masina sau o casa, avand in vedere dimensiunile de cateva sute de ori mai reduse si faptul ca, de multe ori, un ceas de un sfert de milion de euro nu se deosebeste foarte tare, in ochii neofitilor, de unul de 1.000 de euro. Deci nu striga "proprietarul meu are bani" ca o masina, dar, pe de alta parte, e, pro-babil, cea mai eficienta marca a puterii in cercurile in care conteaza.

Nu-i de mirare astfel ca anul acesta, lantul de magazine de ceasuri Helvetansa a si primit o comanda pentru modelul Polo Tourbillon Relatif, de la Piaget, care de-abia a fost lansat la Salonul de la Geneva, in aprilie. Viitorul proprietar mai are ceva de asteptat, pentru ca ceasul (cu complicatii in premiera) este inca in curs de fabricatie. Dar asta nu l-a impiedicat sa planifice o cheltuiala de circa 230.000 de euro.

De altfel, importurile romanesti de ceasuri elvetiene au crescut cu 70% anul trecut, pana la 6,5 mil. euro, ceea ce ne pune pe picior de egalitate cu Cehia si Ungaria. Iar cifra de afaceri a principalilor retaileri a crescut si ea: 3,1 mil. euro pentru Helvetansa (790.000 de euro numai pe segmentul ceasurilor de peste 7.000 de euro), 2 mil. euro pentru Galt orologerie elvetiana si 2,5 mil. euro pentru Cellini. Iar cresterile in procente variaza de la 15% la 150%. Oficialii Cellini au calculat deja pentru primele patru luni din 2006 o crestere de 50% si vanzari de un milion de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO