Prima pagina

CEO Vodafone: Tinta noastra sunt de acum corporatiile

CEO Vodafone: Tinta noastra sunt de acum corporatiile

Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania si Arun Sarin, CEO Vodafone. Click pentru detalii

12.09.2007, 18:54 215

Furnizarea de servicii integrate de comunicatii - care presupun furnizarea de acces fix la internet si servicii de telefonie fixa pe langa cele de telefonie mobila, reprezinta o prioritate pentru Vodafone Romania - care isi va extinde oferta pe acest segment vizand in mod particular companiile mari si intreprinderile mici si mijlocii.
"Vom deveni mai puternici in oferta noastra de produse pentru corporatii si intreprinderi mici si mijlocii - aceasta este urmatoarea extensie a businessului nostru", a declarat Arun Sarin, 52 de ani, directorul executiv (CEO) al grupului britanic Vodafone, intr-un interviu de 17 minute acordat ieri pentru ZF la Bucuresti, la hotelul Marriott. Vodafone este cel mai mare operator de telefonie mobila din lume, din punctul de vedere al veniturilor, Sarin fiind unul dintre cei mai puternici executivi la nivel mondial.
El spune ca intrarea pe piata de telefonie fixa a operatorilor de telefonie mobila este fireasca, in contextul in care intreaga industrie de telefonie mobila este in schimbare.
"Suntem inca cea mai mare companie de telefonie mobila din lume, dar ne aflam pe un drum care ne duce de la furnizarea exclusiva de servicii de telefonie mobila, la adaugarea de noi servicii. Suntem interesati de internet broadband, de telefonia fixa si din ce in ce mai mult de zona de plati prin telefonul mobil", a spus seful Vodafone. El a adaugat insa ca titulatura potrivita pentru companie ramane aceea de cel mai mare operator de telefonie mobila din lume.
Sarin a dat ca exemplu piata de telefonie mobila din Romania, unde desi ratele de crestere sunt foarte bune, serviciile integrate creeaza noi oportunitati de crestere a veniturilor pentru operatori.
"In Romania piata de servicii de telefonie mobila a ajuns acum la o penetrare de 90% din populatie - si ar putea ajunge la 110% sau 120% pentru ca utilizatorii au mai multe cartele sim. Este o crestere buna in sine, dar odata intrati pe piata de servicii internet broadband putem oferi niste solutii foarte interesante pentru corporatii si intreprinderi mici si mijlocii. Daca eu conduc o companie mica tot ceea ce am nevoie este un telefon mobil si un card de date pentru accesul la internet. Solutiile noastre pot reprezenta in acest caz un inlocuitor total pentru telefonia fixa".
Unul dintre cei mai mari clienti de business ai Vodafone este Petrom, cea mai mare companie locala. Operatorul furnizeaza servicii telecom prin care sunt conectate 800 de locatii ale Petrom. Pentru clientii de acest tip, Vodafone furnizeaza servicii printr-o infrastructura proprie de fibra optica si o retea wireless prin tehnologie WiMAX, care o completeaza pe cea de telefonie mobila.
Vodafone a lansat in acest an servicii de telefonie fixa pentru persoane fizice si companii si are 6.000 de clienti companii prin departamentul de servicii integrate al companiei, care a fost infiintat inainte de preluarea companiei de catre grupul Vodafone, in anul 2005.
La doi ani de la tranzactia prin care Vodafone platea peste 1,5 mld. euro pentru preluarea Connex, Sarin afirma ca performantele subsidiarei din Romania au fost peste asteptari.?"De fiecare data cand achizitionam o companie, avem o estimare privind felul in care urmeaza sa evolueze businessul in urmatorii doi ani. Pot sa va spun ca (la Vodafone Romania - n. red.) am depasit obiectivele din planul intern de afaceri. Rezultatele sunt deci peste asteptarile noastre. Progresul pe care l-a facut Vodafone Romania (in 2006 veniturile au fost de 1,02 mld. euro - n. red.) in ultimii ani a fost fenomenal", a spus Sarin.
Vodafone Romania a redus anul trecut diferenta fata de numarul 1 de pe piata, operatorul Orange Romania - detinut de grupul France Telecom. In 2005 Orange Romania inregistrase afaceri mai mari cu peste 130 mil. euro fata de Vodafone, in timp ce anul trecut distanta dintre companii s-a redus la aproximativ 50 de milioane de euro.
Vodafone avea la sfarsitul lunii iunie a acestui an 8,223 milioane clienti, in timp ce Orange avea 8,572 milioane utilizatori.
Arun Sarin a explicat decizia neobisnuita a grupului britanic de a numi un roman - pe Liliana Solomon, in pozitia de CEO al subsidiarei din Romania, prin faptul ca ea a fost cea mai buna dintre candidati, nationalitatea nefiind un criteriu de selectie, ci o intamplare.
"Ea a fost cel mai bun manager pe care l-am putut gasi pentru a conduce compania noastra din Romania. Suntem o companie internationala si avem multi oameni talentati in companie, in intreaga lume, dar Liliana a fost cu mult peste toti ceilalti. Backgroundul, experienta si trainingul ei precum si angajamentul ei (...) de a produce niste rezultate foarte bune au contat", a explicat Sarin.
Pe de alta parte, in ce priveste oportunitatile de crestere din regiune, Arun Sarin afirma ca Vodafone nu ar spune nu unei noi achizitii, dar ca grupul elen OTE, care e prezent in Romania prin companiile Cosmote, Germanos si Romtelecom, nu este in vizor.
"Strategia noastra declarata este ca suntem interesati de pietele din Europa Centrala si de Est. Daca putem gasi oportunitati bune in aceasta arie, raspunsul la intrebarea daca avem in vedere achizitii este da. In ce priveste OTE, atunci cand suntem prezenti intr-o tara nu exista niciun motiv pentru noi sa cumparam alte companii care sunt deja acolo. Eu nu am cunostinta de discutii privind achizitia OTE, iar eu nu am intentia de a cumpara grupul OTE sau Cosmote". Presa internationala a speculat ca grupul britanic Vodafone ar fi interesat de un pachet al grupului elen de comunicatii OTE.
Sarun a declarat ca a venit in Romania ca parte a programului sau de a vizita toate subsidiarele Vodafone de pe glob si a avut o intalnire cu managerii Vodafone Romania. El a declarat ca programul sau nu prevede intalniri cu oficialitati din Romania.


Vodafone Romania a desemnat un nou director de marketing

Vodafone Romania a anuntat ca incepand cu 1 august Lars Koester l-a inlocuit pe Ken Cambell din pozitia de director de marketing.
Koester, 34 de ani, si-a inceput cariera la Vodafone Germania, in cadrul departamentului de relatii cu clientii.
El a lucrat timp de zece ani pentru diviziile operatorului din Australia, Noua Zeelanda, Spania si Marea Britanie. El are o diploma in marketing la Universitatea Nordakademie din Germania si un MBA (Master of Business Administration) in cadrul Colegiului Henley Management (Marea Britanie).
Inainte de a lucra pentru Vodafone Romania, Koester a detinut functia de director al diviziei de retele si operatiuni regionale Vodafone Germania, avand mai multe atributii in cadrul departamentelor de planificare de retele (GSM, UMTS, HSDPA), de achizitie, de operatiuni pe retele si de calitate si optimizare.
Tot la Vodafone Germania, el a ocupat o pozitie de director in cadrul departamentului de marketing, avand in subordine departamentele de marketing pentru clienti, management al produselor, solutii si parteneriate, si achizitii. Anterior, Koester a coordonat activitatea de marketing pentru toate segmentele de clienti ai Vodafone Germania.
Ken Campbell, fostul director de marketing, 41 de ani, a plecat din Romania pentru a deveni directorul executiv si presedintele consiliului de administratie al BITE Group, companie ce ofera servicii de telefonie mobila in Lituania si Letonia.
Campbell s-a alaturat companiei Telesystem International Wireless (TIW) in 2004 si a ramas in cadrul companiei dupa achizitia acesteia de catre Vodafone in 2005. TIW detinea in Romania operatorul de telefonie Connex, care a facut obiectul tranzactiei cu grupul Vodafone. (Sabin Popescu)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO