Prima pagina

Cum a ajuns piata imobiliara un indicator pentru cresterea traficului aerian

10.12.2004, 00:00 23

Explozia de investitii imobiliare de pe piata romaneasca a devenit un "semnal verde" si pentru companiile aeriene, care asteapta ca aceasta crestere sa se propage in curand si in domeniul transportului aerian international.
Managerii acestor companii stiu din experienta celorlalte tari din Centrul si Estul Europei ca dezvoltarea sectorului imobiliar a fost urmata fara exceptie de un salt al traficului aerian.
"Intensificarea investitiilor in sectorul imobiliar este un semnal verde pentru noi ca traficul va fi mai mare in anii urmatori. Si in alte tari cum ar fi Cehia, Polonia sau Croatia, investitiile imobiliare au fost urmate de o crestere puternica a zborurilor aeriene, fie in interes de afaceri fie de leisure. Franta, Germania nu mai sunt piete asa de interesante si din cauza operatorilor low-cost care au o prezenta mult mai puternica, iar strategia companiilor aeriene este de mutare catre regiunea de Est, unde sunt cele mai mari oportunitati", a spus ieri pentru Ziarul Financiar David B. Rousham, director comercial regional British Airways pentru Europa de Est.
Piata imobiliara din Romania a fost una dintre cele mai dinamice in ultimul an, antrenand investitii de anvergura, intrucat ofera printre cele mai ridicate randamente din Europa.
Mizand pe o cerere deja in crestere, dar si pe aceste semnale, compania aeriana British Airways a decis sa-si suplimenteze cursele din Romania la inceputul anului viitor si tatoneaza chiar introducerea de zboruri directe din vestul tarii.
"Cererea pentru transporturi aeriene este in crestere si se simte nevoia extinderii ofertei. Vom mari numarul de conexiuni pentru Bucuresti si Londra cu trei noi curse saptamanale catre aeroportul Gatwick, incepand cu luna martie a anului 2005. De asemenea suntem interesati de inceperea operatiunilor in alte doua orase din Romania, respectiv Timisoara si Cluj, in special in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, In urmatorii ani, cu siguranta se va realiza acest proiect", a adaugat Rousham.
In anul fiscal incheiat la 1 martie 2004, British Airways Romania a transportat 30.000 de pasageri, in crestere cu 6% fata de anul fiscal precedent. In aceeasi perioada, cifra de afaceri a crescut cu 7-8% pana la 4 milioane de lire sterline.
"Pentru  exercitiul fiscal care se incheie in martie 2005 asteptam o crestere de circa 10% a cifrei de afaceri in Romania", a precizat Rousham.
British Airways nu este singura companie aeriana care se ghideaza dupa aceasta logica. Austrian Airlines a anuntat recent ca resimte o cerere in crestere si vizeaza introducerea unor noi curse de pe aeroporturile din provincie. Compania a subliniat ca zborurile in interes de afaceri sunt cele mai dinamice.  KLM Royal Dutch Airlines, a operat de asemenea o crestere a frecventei zborurilor pe ruta Amsterdam-Bucuresti si invers, incepand cu luna noiembrie a acestui an.
Zborurile aeriene au fost dealtfel una dintre cele mai dinamice piete anul acesta. Valoarea biletelor de avion vandute pe primele noua luni ale acestui an inregistrat o crestere cu circa 20% fata de anul trecut. Pentru final de an, este asteptata depasrea pragului de 200 de milioane de euro, pentru totalul de bilete de avion vandute prin intermediul agentiilor de turism. Traficul total de pasageri din Romania este de aproape 500.000 de persoane.
"Calatoriile in scopuri de turism, cererea din partea studenttilor, vanzarile de bilete de avion prin intermediul internetului - acestea sunt tendintele pentru piata zborurilor aeriene din Romania pentru anul 2005. British Airways a introdus recent o serie de servicii cum ar fi check-in prin telefon, billet electronic si posibilitatea rezervarii on-line, a mai spus Rousham.
Alte companii aeriene de pe piata romaneasca sunt Air France, Austrian Airlines, Lufthansa, Swissair, KLM.
British Airways, a doua mare companie aeriena din Europa, are o cifra de afaceri globala de circa 10 miliarde de lire sterline pe an. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO