Prima pagina

Frito-Lay testeaza piata de chips

24.11.2003, 00:00 29

Frito-Lay, una din subsidiarele gigantului american PepsiCo, care detine aproximativ 50% din piata internationala de chips si snacks, a intrat si pe piata romaneasca.
Deocamdata compania a lansat doar trei produse, care sunt importate din Grecia, dar planurile de viitor nu exclud posibilitatea fabricarii lor pe plan local.
"Directia noastra strategica este de a estima in primul rand cantitatea critica necesara pe piata romaneasca, prin operatiuni de import," a declarat pentru ZF Sotiris Yannopoulos, business development director al companiei.
"In functie de dezvoltare si de necesitati, alte optiuni vor fi evaluate", a adaugat Yannopoulos.
Cele trei marci nou intrate pe piata romaneasca- Lay, Ruffles si snacks Cheetos- sunt distribuite de compania SECA Distribution, care mai distribuie produse pentru companii ca Wrigley si Ferrero.
Aceasta este a doua divizie PepsiCo prezenta in Romania, dupa cea de bauturi racoritoare. Pentru baturile racoritoare, franciza este detinuta de grupul Quadrant Amroq Beverages, din 1991.
"Vrem sa intram pe piata romaneasca deoarece trebuie sa luam in considerare ritmul de crestere economica din tara si perspectiva integrarii in UE. Romania este de asemenea o piata foarte importanta in zona Europei de Sud- Est. Plecand de la datele initiale despre piata romaneasca, am facut multe cercetari pentru a vedea daca putem stabili o franciza Frito-Lay puternica pe piata romaneasca", a mai spus Yannopoulos.
In regiune, compania americana are deja centre de productie in Ungaria, Polonia, Turcia, Grecia si Rusia.
Anul trecut, Frito-Lay International a inregistrat vanzari nete de 5,7 miliarde de dolari, in crestere cu 4% fata de 2001, reprezentand 23% din vanzarile totale ale PepsiCo.
PepsiCo a fost infiintata in 1965, in urma fuziunii dintre Frito- Lay si Pepsi-Cola Company.
In SUA, compania detine 59% din volumul vanzarilor de snacks si chips realizate in supemarketuri.
Desi consumul de chips din Romania este inca la un nivel foarte scazut fata de consumul din tarile occidentale, aceasta piata a atras deja jucatori importanti.
Astfel, dupa o absenta de trei ani de pe piata, Pringles de la Procter & Gamble a fost relansat tot in aceasta luna.
Ceilalti jucatori importanti de pe aceasta piata sunt Intersnack, producatorul Chio, care a investit si intr-un centru de productie, la Brasov, producatorul de origine elena Star Foods si cel local European Food, care face parte din grupul European Drinks.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO