Prima pagina

Germanos: Crestem pe retail si ne uitam spre piata de capital

25.03.2005, 00:00 38

Cel mai mare lant de retail din domeniul echipamentelor telecom pe piata locala, Germanos, si-a inceput activitatea in Romania in 2000, avand ca obiectiv strategic extinderea lantului de magazine pe intreg teritoriul tarii. Incet, si cu costuri importante, Germanos a crescut.


Fondurile necesare deschiderii unui magazin se ridica la 50.000 - 100.000 de euro, au estimat oficialii companiei. Pe langa fondurile alocate pentru extindere, Germanos a investit cel putin 500.000 de euro pentru imaginea marcii. Compania are in prezent o retea de 77 de magazine (o parte din ele in sistem de franciza) in toata tara, iar politica de extindere se va mentine cel putin pana la finalul lui 2005, a declarat pentru ZF Aris Karoussos, General Manager al lantu-lui de magazine Germanos.


Compania comercializeaza cartelele pentru acces Internet si servicii de voce PCNET, RDS si Globtel. Oferta Germanos mai cuprinde terminale GSM, telefoane fixe (cu fir sau fara - DECT), faxuri, camere foto si video, aparatura audio, baterii si jocuri, precum si service autorizat pentru echipamente.


Germanos colaboreaza cu doi operatori de telefonie mobila, respectiv Connex si Zapp, dar si cu RomTelecom, comercializand produsele acestei companii pe piata locala. "De asemenea, prin compania de distributie a Germanos Telecom, colaboram cu Orange in ceea ce priveste distributia de cartele pentru telefonia mobila (pre-paid)", a spus Karoussos.


Anul trecut, Germanos a inregistrat un volum total de vanzari de peste 60 de milioane de euro pe piata din Romania. Cifra cumuleaza incasarile celor trei componente ale companiei: lantul de magazine Germanos, filiala Sunlight si Sunlight Industrial.


"Pe parcursul acestor ani, Germanos a reusit sa obtina recunoastere ca expert al pietei de telefonie mobila si sa stabileasca parteneriate puternice cu cei mai importanti jucatori din industria de telecomunicatii din Romania", a mai spus Aris Karoussos.


El este de asemenea optimist pentru viitor, apreciind ca un numar mare de clienti Germanos sunt deja interesati de cele mai avansate tehnologii, chiar si de telefonia de a treia generatie (3G).


Germanos lucreaza de asemenea in Romania cu peste 100 de parteneri. In medie, 250.000 de oameni intra in fiecare luna in magazinele Germanos, dintre acestia 75.000 cumpara telefoane sau accesorii, conform unei statistici facute publica anul trecut.


Compania mama, Germanos Grecia, a anuntat la inceputul anului trecut ca Germanos Telecom Romania se va lista la bursa incepand din 2005. Alte detalii privind aceasta tranzactie nu au fost facute publice deocamdata. Potrivit regulamentului BVB, una dintre conditiile pe care o companie trebuie sa le indeplineasca pentru a fi listata la categoria I este sa fi obtinut profit net in ultimii doi ani de activitate. De asemenea, societatea trebuie sa detina un capital social de cel putin 8 milioane de euro. Germanos Telecom Romania are un capital social de 13 milioane de euro. In Grecia, grupul Germanos este listat la bursa din Atena, unde a inregistrat o evolutie ascendenta in ultimii doi ani.


Grupul elen Germanos a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 21,6% comparativ cu 2003, pana la 859,6 milioane de  euro, conform raportului anual al companiei. Vanzarile generate de subsidiarele din Europa Centrala si de Est, printre care Polonia, Romania, Bulgaria si Ucraina, au contribuit cu 20% la veniturile totale ale grupului, ajungand la 169,5 milioane de euro. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO