Prima pagina

Global Finance a schimbat managementul La Fourmi

20.10.2005, 21:03 29

Reteaua de supermarketuri La Fourmi isi va schimba strategia de dezvoltare de anul viitor dupa ce aproape intreaga conducere supe-rioara a companiei a fost schimbata o data cu vanzarea in aceasta toamna a pachetului majoritar de actiuni de catre un fond de investitii administrat de Global Finance.

"Avem un nou actionar majoritar si vrem sa construim o companie complet diferita. Iar cu fosta echipa manageriala realizarea noii noastre strategii nu era posibila", a declarat Hans Vogels, directorul general al companiei si singurul din top-managementul companiei care a fost pastrat de grecii de la Global Finance.

Olandezul Vogels a fost recrutat anul trecut de investitorii libanezi care au fondat La Fourmi, pentru a reorganiza compania, avand in vedere ca lucrase zece ani in retail in Polonia. "Aveam o anumita strategie de dezvoltare, dar daca s-au schimbat actionarii acum putem sa derulam o extindere mai rapida", adauga Vogels.

El spune ca pe lista noilor manageri de top se afla si fosti angajati ai unor retele concurente. Astfel, directorul de operatiuni Spyros Klapatseas provine de la Mega Image, in timp ce un alt manager provine de la Univers''all.

Strategia La Fourmi prevede atingerea unui numar de 25 de magazine pana in 2007. In prezent La Fourmi opereaza 11 magazine si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 13,3 milioane de euro.

"Planurile noastre prevad deschiderea unui numar de 6 - 10 magazine pe an, numai in Bucuresti, deoarece aici lumea ne cunoaste, avem o reputatie si vrem sa profitam de acest avantaj", a spus Vogels.

Reprezentantul La Fourmi estimeaza in aceste conditii o cifra de afaceri intre 30 si 35 de milioane de euro, in functie de numarul de magazine deschise.

"La inceput, La Fourmi era un loc de unde puteai cumpara specialitati si produse proaspete, treptat acest lucru s-a schimbat din cauza fostei echipe manageriale. Acum vrem sa redevenim ce-am fost", a explicat Vogels. O alta schimbare in strategia La Fourmi o reprezinta cresterea numarului de produse importate direct de companie din Franta, Italia, Belgia sau Spania, dar si reorientarea catre produsele din gama medie si superioara.

"Nu este o problema daca oamenii isi fac cumparaturile saptamanale la Carrefour, pe noi ne intereseaza sa cumpere de la noi cand vor produse proaspete", a spus Vogels.

La Fourmi este prima retea de supermarketuri dezvoltata pe piata Capitalei si are 400 de angajati.

Principalii concurenti ai La Fourmi sunt retelele internationale Billa (detinuta de grupul german Rewe), Mega Image (detinuta de grupul belgian Delhaize le Lion), Gmarket (parte a grupului turc Fiba) si Univers''all (detinuta de omul de afaceri Razvan Petrovici).

In luna septembrie a acestui an fondul de investitii Black Sea Fund a achizitionat 80% din actiunile lantului de magazine La Fourmi prin intermediul companiei Nalani Ventures Limited pentru 3-4 mil. euro potrivit ultimelor informatii. Black Sea Fund este administrat de compania elena de investitii Global Finance, care gestioneaza active de peste 450 mil. euro (600 de milioane de dolari).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO