Prima pagina

Hyparlo: Vindem in Italia ca sa investim in Romania

11.02.2003, 00:00 11

Renuntam la Italia in favoarea Romaniei, unde avem vanzari duble pe magazin. Aceasta este ultima decizie a grupului francez Hyparlo, care a decis sa isi vanda operatiunile sale din Italia pentru a-si dezvolta activitatea din Romania si Franta.
Hyparlo este un francizor independent al grupului Carrefour, cu care opereaza in joint-venture singurul hypermarket de pe piata romaenasca.
"Grupul nostru nu este indeajuns de mare pentru a face fata unei politici de dezvoltare puternica in trei tari. Pentru noi, Romania pare sa aiba un potential mult mai mare decat Italia", a declarat pentru Ziarul Financiar Gilles Venet, directorul financiar al Hyparlo.
Cele doua magazine pe care Hyparlo le opereaza in Italia sub marca Carrefour, au avut anul trecut o cifra de afaceri cumulata de 113 milioane euro, adica o medie de 56,5 milioane euro pe magazin.
Pentru comparatie, hypermarketul din Romania a avut, potrivit statisticilor Ministerului Finantelor, in doar sase luni de functionare din anul 2001, o cifra de afaceri de peste 43 de milioane de euro.
Anul trecut, cresterile anuntate de oficialii companiei pentru acest magazin au fost luna de luna mai mari cu cel putin 10% fata de anul 2001, astfel ca pe ansamblul anului 2002 cifra de afaceri ar putea fi dubla fata de cel al unui hypermarket italian: 100 de milioane euro.
"Rezultatele inregistrate de magazinul din Bucuresti din momentul in care a fost deschis au determinat grupul sa inceapa o accelerare a ritmului de dezvoltare in aceasta tara unde exista potential pe termen mediu", explica oficialul Hyparlo.
In luna octombrie a acestui an va fi deschis al doilea hypermarket Carrefour din Romania, in zona Orhideelor. Al treilea magazin va fi deschis cel mai probabil anul viitor tot in Bucuresti, in zona de est a orasului. Daca primul hypermarket a costat intr-o prima faza peste 35 de milioane de euro, al doilea si cel de-al treilea vor reprezenta fiecare investitii de 25 de milioane de euro.
La sfarsitul acestui an, Hyparlo va opera 16 hypermarketuri, dintre care doua in Romania si 14 in Franta. Cele doua hypermarketuri din Italia si inca unul aflat in faza de constructie au fost cumparate de grupul francez Carrefour.
Actionarii majoritari ai Hyparlo sunt membrii familiei franceze Arlaud.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO