Prima pagina

Interbrands a "explodat" anul trecut la 450 mil. dolari

26.01.2004, 00:00 21



Interbrands, cea mai mare companie de distributie de pe piata romaneasca a realizat anul trecut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri din ultimii ani.



"Anul 2003 a fost un an de dezvoltare sustinuta bazata pe crestere organica si imbuntatirea performantelor atat in ceea ce priveste eficienta, cat si productivitatea" a declarat pentru Ziarul Financiar Rand Sherif, directorul general al Interbrands.



Potrivit acestuia, cifra de afaceri a companiei a ajuns anul trecut la 456 de milioane de dolari, ceea ce corespunde unei cresteri de 32% fata de anul 2002. Pentru comparatie, in ultimii trei-patru ani, cifra de afaceri a Interbrands a crescut cu valori situate intre 10% si 17%.



"Valoarea realizata in 2003 depaseste semnificativ valoarea bugetata anterior" a spus Sherif.



El nu a precizat insa care a fost nivelul profitului inregistrat de companie in anul 2003.



"Cresterea se va mentine robusta si in acest an, desi la o rata mai modesta decat cea din anul 2003. Acesta crestere se va realiza prin intermediul actualilor parteneri ai companiei, existand si posibilitatea unor noi partneriate" a mai spus Sherif.



In prezent pe lista partenerilor Interbrands se afla unele dintre cele mai importante companii de pe piata romaneasca a bunurilor de larg consum precum British American Tobacco, Gilette, Kotanyi (condimente), Nestle si Procter & Gamble.



Interbrands este una dintre primele companii de distributie aparute dupa anul 1990. In ultimii ani, pe fondul intrarii pe piata a tot mai multor retele internationale de comert, companiile din domeniul distributiei s-au profesionalizat, multe dintre ele completandu-si oferta prin introducerea serviciilor din domeniul logistic, oferind astfel un pachet integrat de servicii.



"Distributia s-a dezvoltat rapid in Romania, iar acest proces continua si in prezent. Consumatorului i se ofera in prezent tot mai multe locuri de unde sa isi faca cumparaturi. Gama de produse oferita este la randul sau tot mai mare, pe masura ce producatorii dezvolta marcile existente si creeaza noi marci. Aceasta crestere a competitivitatii este, in opinia noastra, buna pentru consumatori si pentru economie in general, deoarece stimuleaza perfectionarea eficientei si productivitatii in dezvoltarea produselor, supply chain management (administrarea lantului de furnizori - n.red.), merchandising si, bineinteles, distributie" a completat Sherif.



Interbrands Marketing & Distribution face parte din grupul libanez Sarkis Elias Sarkis, care detine in afara Romaniei activitati in Bulgaria, Cipru, Egipt, Liban si Mongolia. Principalul domeniu de activitate al grupului il reprezinta importul si distributia produselor de larg consum. ionut.bonoiu@zf.ro 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO